مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت:تعداد 900 هزار بیمه شده بیمه سلامت در کردستان مشمول طرح پزشک خانواده هستند.
کد خبر: ۹۴۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱ 14 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری موج کردستان، انور اسماعیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه صندوق‌های زیادی زیر نظر بیمه سلامت فعال هستند، اظهار داشت: پرجمعیت‌ترین آن‌ها صندوق بیمه روستایی است.

وی افزود: فراهمی و دسترسی دو مقوله کلیدی در ارائه خدمت است که در مراکز ارائه خدمت مورد توجه ویژه قرار گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت کردستان بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر جهت ایجاد دسترسی و خرید خدمت برای مردم، کاهش هزینه، کاهش فاصله جغرافیایی، کاهش مدت دریافت خدمت و رعایت نظام ارجاع پا به میدان گذاشت.

وی با ذکر اینکه استراتژی بیمه سلامت بر ۴ محور نامبرده بنا نهاده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه از لحاظ ساختاری پیشرفت‌های خوبی لحاظ شد.

اسماعیلی با اعلام اینکه بیمه سلامت با وظیفه ایجاد دسترسی به خدمات سلامت به دنبال تسهیل این مهم به فرایند الکترونیکی روی آورده است، گفت: در این حوزه پیشرفت‌های خوبی کسب شد از جمله اینکه استان کردستان در زمینه نسخه‌پیچی الکترونیکی استان نخست کشور شد.

وی با ذکر اینکه استقرار نظام الکترونیکی موجبات رضایت مردم در خصوص دسترسی به خدمات حوزه درمان و سلامت، به ویژه در شرایط کرونایی را فراهم ساخت، ادامه داد: بنا به مشکلاتی که کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد، بیمه سلامت این وظیفه را عهده دار شد و حدود ۳۰۰ هزار نفر را به نام بیمه همگانی شهری تحت پوشش قرار داد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه بیمه همگانی شهری دومین صندوق بزرگ بیمه سلامت در سطح استان است، خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد دسترسی اعضای صندوق بیمه همگانی شهری، طرح ارجاع شهری اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از مراکز درمانی کردستان و تعداد ۳۲ دفتر از دفاتر پیشخوان سطح استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، عنوان کرد: این مراکز آماده ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه طرح ارجاع شهری فرصتی جهت عملیاتی ساختن نظام ارجاع شهری با محوریت پزشک خانواده را فراهم می‌سازد، یادآور شد: استان‌های کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری جهت اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی با اذعان به اینکه ارجاعات به مطب پزشکان با تکیه بر قرارداد‌های منعقد شده با پزشکان و مبتنی بر درمان تعریف ماهیت شد، ادامه داد: از سوی بیمه سلامت سرانه به پزشکان پرداخت شده و بیمه سلامت پزشکان را ملزم به مراقبت‌های پزشکی از جمعیت تحت پوششان به ویژه در زمینه دیابت و فشار خون ساخت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با تأکید بر اینکه پزشکان میتوانند از ۷۵۰ تا سقف ۱۵۰۰ نفر از بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی را تحت پوشش خود قرار دهند، تأکید کرد: این طرح کاملا" پزشک محور است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵ پزشک در استان کردستان در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها ۲۵ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان باقی مانده که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا این تعداد نیز پس از جذب پزشکان، تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با درخواست از مردم برای اقدام به انجام نخستین ویزیت نزد پزشک خانواده خود، اعلام کرد: از این پس تمام بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان می‌توانند بدون دفترچه بیمه کاغذی و فقط با ارائه کدملی در مراکز درمانی خصوصی استان از خدمات و حمایت بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

اسماعیلی درباره پزشکانی که توان مطب‌داری و اجاره مطب ندارند، گفت: با دانشگاه علوم پزشکی رایزنی‌هایی جهت ایجاد ظرفیت برای این پزشکان صورت پذیرفته و در قالب تفاهم‌نامهای، این مشکل مرتفع شده است.
منبع: موج کردستان
برچسب ها: کردستان ، بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار