جمعی از صنعتگران کردستانی در قالب تور صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج بازدید کردند.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 16 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ جمعی از صنعتگران کردستانی در قالب تور صنعتی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج بازدید کردند.
مهران کلامی سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد مورد نیاز واحد‌های صنعتی و کمک به افزایش بهره وری تولید و کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی به عوان یکی از ارکان اصلی در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد می‌تواند علاوه بر تامین نیاز نیروی انسانی واحد‌های صنعتی زمینه را برای کمک به افزایش بهره وری تولید و کیفیت تولیدات داخلی فراهم سازد.
کلامی گفت: هدف از برگزاری تور‌های صنعتی و بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آشنایی بیش از پیش صنعتگران کردستانی از فعالیت‌ها، امکانات، تجهیزات و گستره آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف پیوند آموزش‌های مهارتی با بخش صنعت است.
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان وجود ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و بیش از ۱۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان را به عنوان مزیتی انکارناپذیر در راستای توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی به صورت متوازن در سطح استان ذکر کرد و بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با گستره آموزشی خوبی که در سطح استان فراهم نموده است می‌تواند به کلیه نیاز‌های آموزشی در قسمت‌های مختلف مهارت نرم و سخت صنایع کوچک و بزرگ در سطح استان پاسخ داده و نیروی انسانی متخصص را برای این واحد‌های تولیدی فراهم نماید.
در ادامه احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیز با اشاره به وجود مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مجهز و بروز و استفاده از مربیان مجرب و باسابقه در کارگاه‌های آموزشی این مراکز، از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان فرصتی مناسب در راستای ارتقاء دانش مهارتی نیروی انسانی شاغل در واحد‌های صنعتی نام برد.
خسروی هدف از برگزاری تور‌های صنعتی را ایجاد احساس نیاز در صاحبان صنایع با هدف کمک به افزایش تولیدات داخلی و بهره وری تولید ذکر کرد و افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی منظم و منطبق با استاندارد‌های روز دنیا می‌تواند زمینه لازم برای رشد و توسعه صنایع استان را فراهم نماید.
در پایان جمعی از صنعتگران استان کردستان با حضور در کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج با فعالیت‌های این مرکز آموزشی بیش از پیش آشنا شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار