مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو (معدن قرکند):
حسین محمود خانی گفت: کردستان توانایی و پتانسیل خوبی را در زمینه معدن در کشور دارا است و نشان دادن این پتانسیل با کمک نیرو‌های بومی کردستان قابل انجام است.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 20 February 2021

به گزارش تابناک کردستان، حسین محمود خانی مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو (قرکند) اظهار داشت: معدن قرآکند از سال ۹۰و ۹۱ کار‌های اکتشافاتی خود را آغاز و در سال ۹۲ پروانه بهره‌برداری را اخذ کرد، در آن زمان به واسطه اینکه اوضاع بازار سنگ آهن مطلوب نبود و معدن ما که در حال کار‌های اکتشافاتی خود بود متاسفانه مورد حمایت هیچکدام از مسئولان استانی و شهرستانی قرار نگرفت، حال که شرایط بازار سنگ آهن بهتر شده است ما نیز فعالیت‌های معدنی خود را انجام می‌دهیم، و انتظار داریم که بیشتر مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم.
محمود خانی ادامه داد: از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم که به مشکلات و درخواست‌های ما توجه کنند؛ زیرا ما سرمایه گذار‌های بومی منطقه هستیم و در تلاش برای نشان دادن پتانسیل کردستان در حوزه معدن هستیم.
مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو (معدن قرکند) بیان کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم ۱۷ نفر در معدن مشغول به کار هستند، و در زمینه غیر مستقیم نیز اکثر پیمانکاران بومی منطقه هستند و همچنین در این شرایط اقتصادی ماهیانه ۵۰۰میلیون تومان صورت وضعیت پیمانکاران پرداخت می‌شودو با این شرایط طبیعی است با وضع موجود آبادانی و پیشرفت به منطقه خواهد آمد.
محمود خانی افزود: با این شرایط که در معدن قرکند در حال اتفاق است به معنای واقعی برای کردستان اشتغال زایی کرده ایم و انتظار حمایت بیشتر مسئولین هستیم.
حسین محمود خانی عنوان کرد: ما با دو روستای قرکند و شهرک در ارتباط و تعامل هستیم، همچنین به درخواست این عزیزان مسجد روستای شهرک را در سال ۹۸ بازسازی کرده ایم و همچنان برای آبادانی و پیشرفت راه‌های روستایی در خدمت این عزیزان بوده ایم، اما با حضور جناب آقای مهندس نباتی بخشدار بخش حسن آباد یاسوکند و یکی از اعضای شورای شهر حسن آباد به این معدن و همچنین پرسش سوالات ساده توسط جناب عضو شورای شهر و نپرسیدن از مشکلات ما نشان از این دارد که ایشان تنها در حوزه تجارت مواد معدنی خود سوال داشته اند.
محمود خانی در خصوص خام فروشی در منطقه و همچنین اقدام برای جلوگیری از این معضل خاطر نشان کرد: چنانچه مسئولان استانی لطف کنند و دو معدن کاملا بومی زرین معدن قرآکند و معدن سنگ آهن قرکند را مورد حمایت قرار دهند و همچنین مجوز‌های لازم را برای کنسانتره سازی بدهند دیگر از خام فروشی در منطقه جلوگیری خواهد شد.
مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو (معدن قرکند) اضافه کرد: کردستان توانایی تولید کنسانتره را دارد و ما نیز در این امر مهم کنسانتره سازی سهیم هستیم، همچنین پیشنهاد ما ساخت کارخانه گندله سازی جهت استفاده محصول کارخانه‌های کنسانتره سازی منطقه می‌باشد.
مدیر عامل شرکت کانی کاوان زرینه اوباتو (معدن قرکند) اضافه کرد: استان کردستان دارای سه واحد کنسانتره سازی می‌باشد و این درحالی است که کردستان پتانسیل داشتن ۱۰ واحد کنسانتره سازی را در داخل خود دارد، این درحالی است که استان همجوار ما یعنی زنجان هرگز از لحاظ منابع سنگ آهن به مانند کردستان نخواهد بود، اما ۱۰واحد کنسانتره سازی را دارد.
حسین محمود خانی در ادامه سخنان خود گفت: اخیراً در منطقه دیواندره یک معدن را احیا کردیم و از اردیبهشت ماه امسال کار این معدن آغاز شده است و در حال حاضر در حال تولید و استخراج است و علاوه بر اینکه تمامی کار‌های این معدن اعم از پل سازی ساختمان سازی و مابقی کار‌های آن به صورت مستقیم ۲۲ نفر مشغول به کار اند، همچنین در حال حاضر در حاشیه شهرستان موچش از توابع کامیاران در حال اکتشاف یک معدن دیگر هستیم و در مراحل پایانی اکتشاف آن معدن می‌باشیم و امیدواریم که یکی از معادن پر پتانسیل و یکی از معادن خوب استان کردستان باشد؛ و اگر مسولین حمایت کنند ما می‌توانیم در حاشیه بخش موچش و شهرستان دهگلان کارخانه کنسانتره سازی را راه اندازی کنیم و موجب اشتغال زایی برای مردم آن منطقه باشیم.
حسین محمود خانی به عنوان یک سرمایه گذار بومی کردستانی در پایان سخنان خود اظهار کرد: تنها از مسئولان حمایت می‌خواهیم، زیرا به هیچ عنوان انتظار حمایت مالی نداریم و تنها از استاندار محترم رئیس صنعت و معدن استان و دیگر مسئولین محترم استانی انتظار حمایت قانونی و معنوی را داریم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار