اسحاق جهانگیری:
معاون اول رییس جمهوری گفت: مرز "باشماق" مریوان از مرزهای مهم تجاری ایران است و حجم صادرات و واردات آن در برنامه‌های اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 20 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین شروع عملیات اجرایی طرح ساماندهی و توسعه مرز رسمی باشماق مریوان با بیان اینکه انجام ۱۰ درصد ترانزیت کشور از طریق این مرز سهم بسیار بزرگی است، افزود: دغدغه‌ی مسوولان محلی و برخی از رانندگان در زمینه شرایط نامناسب زیرساخت‌های این مرز داشتند که بررسی شد و در نهایت تصمیم مهمی برای پایانه‌های مرزی گرفته شد.

وی اظهار داشت: بدلیل اینکه دستگاه‌های متعددی در یک نقطه متمرکز بود و یک دستگاه به عنوان مسوول اصلی پایانه تعیین نشده بود مشکلاتی ایجاد می‌شد و در این راستا بدلیل اهمیت جایگاه پایانه‌های مرزی، مسوولیت به سازمان راهدای و پایانه‌های مرزی وزارت راه و شهرسازی واگذار شد و با توانمندی که در این بخش وجود دارد این پایانه‌ها به سرعت خصوصا پایانه‌های مهم سروسامان می‌گیرند.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: همه دستگاه‌ها حتی اگر لازم باشد باید ۲۴ ساعته در پایانه‌های مرزی فعالیت داشته باشند و ما در این مقطع فعلی کشور به این فعالیت‌ها نیاز داریم و همه باید در این راستا کمک کرده هیچ کس نباید کم‌کاری کند.

وی اظهار داشت: امید است در یک مقطع زمانی خیلی کوتاه زیرساخت‌های مورد نیاز مرز باشماق به گونه‌ای ساخته شود که به عنوان یک مرز نمونه در کشور شناخته شود که هم رانندگان راضی باشند و هم بازرگانان احساس کنند که دولت برای کارشان ارزش قائل است.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد، عملیات ساماندهی و فعالیت مرز باشماق مریوان آغاز مهمی برای کار‌های توسعه تجاری در استان کردستان باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار