مهندس بهمن مرادنیا:
استاندار کردستان گفت: اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به امسال در مجموع ۷۶ درصد رشد داشته‌ است.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 20 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا روز شنبه در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد اظهار داشت: این استان بعد از خوزستان و بوشهر بیشترین رشد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دارد، در حالی که سال‌های قبل در رده‌های ۱۷ قرار داشت.

وی با اشاره به برخی مشکلات زیرساختی استان یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌ها چالش‌ها مشخص، منابع مالی پیگیری شده، بر اساس اولویت بندی و برای حل مشکلات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌های کردستان مربوط به گذشته است که در زمان خود در رابطه با آن‌ها کار نشده است تاکید کرد: هزینه‌های سنگینی که برای ایجاد زیرساخت‌ها در استان وجود دارد به دلیل شرایط جغرافیایی با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست که امیدواریم روند توسعه استان سرعت بیشتری گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع تخصیص آب کشاورزی پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است اضافه کرد: تاکید معاون اول رییس جمهوری بر تخصیص آب به استان کردستان بوده است و اکنون ۹۶ هزار هکتار تخصیص آب در بخش کشاورزی برای استان لحاظ شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه سطح پوشش فاضلاب استان ۹۸ درصد افزود: مشکلات جدی در تامین آب شرب شهری داشتیم که تخصیص و اعتبارات برای آن در نظر گرفته شد.

مرادنیا با اشاره به اینکه ۱۱۰ درصد برای ساخت سد‌ها تخصیص گرفتیم که بالاتر از تخصیص در نظر گرفته شده بود یادآور شد: سد‌های سیاه‌زاخ، چراغ ویس، عباس آباد و امیرآباد در استان به بهره برداری رسیده یا در حال اتمام است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای این است که ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تبدیل به آبی شود و ۱۶ هزار و ۸۰۰ هکتار آن انجام شده است و در همین راستا در پایین دست سد آزاد ۲ هزار هکتار قرارداد با سپاه برای نهال کاری داریم.

مرادنیا اضافه کرد: تبدیل اراضی دیم به آبی موضوع بسیار مهمی در توسعه استان است و هنوز در این حوزه با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه کرویدر شمال به جنوب برای حمل و نقل کشور بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم زودتر تکمیل شود افزود: راه سنندج - مریوان ۲۶ درصد پیشرفت داشته بود که در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توجه ویژه‌ای به این طرح شد که امیدواریم در پایان فروردین به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه راه کامیاران به مریوان هم به اتمام رسیده که به ترانزیت کمک می‌کند یادآور شد: ۱۲ هزار میلیارد ریال در یک سال گذشته به پروژه قطار سنندج – همدان تزریق شده است. مرادنیا اضافه کرد: نزدیک به ۸۰ درصد زیرسازی این طرح انجام شده است و امیدواریم قبل از پایان دولت به بهره برداری برسد.

وی یادآور شد: ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان داریم که ۵۰ درصد آن آسفالت شده و مابقی شوسه و خاکی است، اما شاخص استان در این حوزه از ۳۳ درصد در ابتدای دولت و تدبیر به ۵۰ درصد رسیده است.

استاندار کردستان تاکید کرد: مرز‌های باشماق و سیرانبند و سه بازارچه بانه مریوان و سروآباد فعال شده است و خواهش ما این است که مرزنشینان عزیز در این چرخه کار کنند که موضوع کولبری و قاچاق کمتر شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار