رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد کارشناسان بهداشتی در پایگاه سلامت مستقر در مرز باشماق مریوان به ۹ نفر افزایش یافت و در سه شیفت از مسافران ورودی آزمایش کرونا انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 22 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: از هفته گذشته تعداد کارشناسان بهداشتی در مرز باشماق از سه به ۹ نفر افزایش یافت و در سه شیفت ۲۴ ساعته، این پایگاه بهداشتی دایر است.

وی افزود: صرف نظر از نتیجه آزمایشی که مسافران ورودی از اقلیم کردستان دارند، در این پایگاه آزمایش کرونا از آنان گرفته می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با کنترل مرز بتوانیم ورود ویروس را به حداقل برسانیم، اما هرچقدر هم که تست انجام شود و هیچ چیز مانند هوشیاری و رعایت مردم در این زمینه موثر نیست.

دکتر رضاعی با اشاره به ویژگی‌های ویروس جهش یافته کرونا، گفت: این ویورس ممکن است جهش‌های زیادی داشته باشد که تاکنون انواع انگلیسی، آفریقایی و ژاپنی آن شناسایی شده است و وقتی یک سال از پاندمی بیماری بگذرد ممکن است ویروس هزاران بار جهش یابد.

وی مشاهده ویروس جهش یافته در برخی استان‌های کشور را زنگ خطر جدی برای این بیماری دانست و افزود: خطری که ویروس جهش یافته دارد، شیوع بسیار سریعتر آن است و اگر ویروس عادی ظرف یک هفته تخت‌های بیمارستانی را پر می‌کرد این گونه جهش یافته در ظرف سه تا چهار روزظرفیت بیمارستان‌ها را تکمیل می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رفتار مسوولانه مردم و همکاری با کادر درمان مهمترین عامل در جلوگیری از شیوع بیماری اعلام و اظهار داشت: کسانی که قبلا کرونا گرفته اند بر اساس مطالعات بین ۶ تا ۹ ماه احتمال ایمنی دارند، اما بر اساس مستندات، برخی بیماران کمتر از این زمان دوباره مبتلا به کرونا شده اند.

دکتر رضاعی تاکید کرد: هرچند درصد ابتلای مجدد کم است، ولی رفتار ویروس جهش یافته هنوز مشخص نیست و ویروس عادی هم بعد از گذشت یک سال هنوز بسیاری از ابعاد آن ناشناخته مانده است و نمی‌توان گفت که افراد دارای ایمنی مبتلا می‌شوند یا خیر و لذا بهترین روش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار