سید صلاح قریشی :
مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان کردستان گفت : این اداره کل به ۶۵۰ هزار کردستانی خدمات می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 23 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، سید صلاح قریشی مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان کردستان پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران کردستان، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و در راستای پیشگیری از این بیماری سعی شده خدمات به سمت غیرحضوری برود و در همین راستا ۳۰ نوع خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شد و بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعات به شعبات این سازمان را کاهش داد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۶۵۰ هزارنفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۲۱۰ هزار بیمه شده در استان کردستان داریم، گفت: مبلغ ۱۱ هزار میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال بابت خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت و بیمه بیکاری از اول امسال به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵۹ هزار و ۵۳۳ نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و ۱۰ واحد و ۴ شعبه اقماری به این افراد خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته قریشی، ۱۷ هزار و ۸۲۹ کارگاه فعال در استان وجود دارد و ضریب نفوذ بیمه‌ای استان ۴.۵ درصد است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما ارائه خدمات به صورت غیرحضوری به جامعه هدف است، اذعان کرد: تاکید مدیریت سازمان بر ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است و به همین منظور سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه به اقدامات حوزه ستادی اداره کل تامین اجتماعی در استان گریزی زد و گفت: تعیین راهنمایان طرح ۳۰۷۰ در سطح شعب استان، آموزش و راهنمایان و مسئولان واحد‌های اجرایی طرح ۳۰۷۰ در سطح شعب استان توسط رابط آموزش، تهیه تراکت‌های تبلیغتی حاوی فرایند نحوه بهره‌برداری از خدمات غیر حضوری ۳۰۷۰، رصد و پاییش و اخذ مسائل و مشکلات و... از اقدامات انجام گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان اضافه کرد: ۲۴ خدمت تاکنون در بستر فضای مجازی رونمایی شده و ۳ خدمت نیز تا پایان سال رونمایی خواهد شد و بیمه‌شدگان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از اول اسفندماه دفترچه درمانی برای هیچ بیمه شده‌ای صادر نخواهد شد، گفت: بیمه شده ما در مراجعه به مراکز درمانی از طریق کد ملی خدمات انجام می‌شود.

قریشی اضافه کرد: همزمان با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی و توسعه خدمات غیرحضوری، سازمان تامین اجتماعی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای اسفندماه جاری دفترچه بیمه درمان کاغذی برای هیچ بیمه شده‌ای صادر نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: هر پزشک که نسخه الکترونیکی را صادر می‌کند برخط هزینه بیمه شده به حسابش واریز خواهد شد.

قریشی افزود: این راهکار‌ها در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به جامعه بیمه شده و فعالین در حوزه درمان است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از این امکان لازم است بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اند، از طریق نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.

قریشی به اثرات ایجاد چنین بستری در سازمان تامین اجتماعی گریزی زد و گفت: دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی تامین اجتماعی، الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه‌ای بیمه شدگان، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری و ... از خروجی‌های ارائه این خدمات است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، در طرح ۳۰۷۰ دو خدمت پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بیمه‌شدگان غیرحضوری شده است.

وی افزود: بر این اساس از این پس بیمه شدگانی که ازدواج می‌کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند و ازدواج‌های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی از طریق تعامل با سامانه‌های ثبت احوال، انجام و همان روز پرداخت صورت می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار