مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: دی امسال در راستای اجرای طرح گازبهای رایگان ۱۰ هزار مشترک خانگی در این استان به دلیل مصرف پایین گاز مشمول قبض رایگان شدند.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 27 February 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، احمد فعله گری اظهار داشت: براساس این طرح، مشترکانی که در هر دوره (۳۶ روزه) کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کنند، قبض گازب‌های آنان رایگان محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح ذکر شده هم، به مشترکانی که در دی و بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷، حدود ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دادند، ۶ میلیارد ریال تخفیف داده شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: اگر مشترکان پر مصرف در بخش‌های مخنلف نسبت به مدت مشابه سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته باشند قیمت کل گاز مصرفی آنان ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

فعله‌گری گفت: براساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، طرح گاز رایگان شامل گازب‌ها و تمام هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌شود و فقط سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری، روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشترکان با رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از تخفیف ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند، افزود: در مصوبه ابلاغی که از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شده از وزارت نفت خواسته شده است تا ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار