رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
سپری اذعان داشت: خوشبختانه در کشور ما مراحل رشد و توسعه نظام صنفی کشاورزی یک روند خوبی را در پیش رو دارد.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 02 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه اعضای نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان که با حضور رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کردستان، دبیر اجرایی نظام صنفی، مسئول تشکل‌های سازمان تعاون روستایی، دبیر اجرایی نظام صنفی شهرستان کامیاران، رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان قروه و عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر کشور‌های توسعه یافته دنیا وابسته به بخش و تشکل‌های خصوصی هستند خوشبختانه نظام صنفی یک رویکرد فعال و قانونمندی را طی میکند که روند و رشد آن بیشتر همه وابسته به همت کشاورزان وتولیدکنندگان است.
وی افزود: در آینده نزدیک با تلاش‌های بیشتر و بهتر نظام صنفی کشاورزی به عنوان زبان گویای کشاورزان نقش بهتری را ایفا خواهد کرد و کشاورزان وتولیدکنندگان ما اگر با تمام توان همراهی کنند نظام صنفی به صورت قانون مدار از حق آن‌ها دفاع خواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توسعه و استقرار نظام صنفی کار‌های کشاورزی را بعنوان عاملی برای جهت دهی و ایجاد بستر‌های مناسب به منظورمشارکت فعال کشاورزان باید دانست.
وی افزود: اعضای نظام صنفی کشاورزی در ایفای نقش‌های محوله به آنان در چارچوب قانون و لزوم استمرار و شفافیت نظارت‌های حاکمیتی دولت، متناسب با وظایف و اختیارات مقرر برای نظام صنفی در جهت حفظ حقوق مصرف کنندکان، به عنوان بزرگ‌ترین تشکل غیر دولتی در بخش کشاورزی بایستی نقش پررنگی داشته باشند و این محقق نمیشود مگر با همت، اراده و تلاش خستگی ناپذیر مسئولین و دست اندرکاران این بخش و کشاورزان هم پا به عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی بگذارند تا با هویت بخشیدن به مشاغل بخش کشاورزی از حقوق مسلم کشاورزان دفاع شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های نظام صنفی در جهت دفاع و بهروری از تولیدات کشاورزان، امور بیمه و دادن مجوز و پروانه فعالیت به آن‌ها گفت: طبق آمار و برآورد اداره جهاد کشاورزی استان هر هکتار باغ، میتواند حدود پنجاه تن محصول را تولید کند وبا توجه با این ارزش شایسته است صاحبان دارای پروانه از نظام صنفی بتوانند از مزایای ارائه آن در بانک‌ها و سایر مراجع بهره‌مند شوند.
سپری گفت: با توجه به سامانه انتقال آب سد آزاد استان کردستان: ما انتظار داریم پانزده هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان‌های قروه و دهگلان به زمین‌های آبی تبدیل شود؛ که این امر، درجهت ذخیره آب چاه‌ها وسفره‌های زیرزمینی بسیار موثر وکارساز خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان اظهار داشت:
با توجه به اینکه دادن مجوز آب سد‌ها برای شیلات و تولید انواع ماهی‌های پرورشی موجب تقویت نظام صنفی بخش کشاورزی می‌شود همگی باید موارد مشابه را شناسایی کرده و اجرایی شدن ان‌ها را در ادارات مرتبط و مراجع رسمی به عنوان مطالبه‌ای منطقی پیگیر بوده تا بتوانیم با یک تعاملی دوسویه وکارساز در خصوص اجرایی شدن این پتانسل‌ها به منظور قدرتمندتر شدن نظام صنفی کشاورزی قدم موثری برداشته باشیم.

ارائه و بررسی مشکلات کشاورزان استان، ارائه گزارش نظام صنفی در خصوص ۲۱ هزار نفر عضو این نظام در استان، تاکید بر اینکه نظام صنفی پل ارتباطی قوی بین کشاورزان و دستگاه‌های اجرایی می‌باشد، مطرح نمودن این موضوع که پروانه نظام صنفی بایستی هویت کشاورزان و بهره برداران باشد تا در مراجع مختلف مورد قبول و اعتبار کشاورز باشد. مورد آخر بررسی ساختار جدید نظام صنفی و اتحادیه‌های صنفی کشاورزی استان از دیگر اهداف این جلسه بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار