نایب رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کردستان گفت: هم اکنون ۳۶ هزار نفر از کارگران ساختمانی این استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 06 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ناجی روحانی اظهار داشت: کانون انجمن‌های کارگران ساختمانی این استان هم اکنون ۵۰ هزار نفر عضو دارد که ۷۰ درصد از این اعضا شامل ۳۶ هزار کارگر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج به عنوان یک تشکل فعال کارگری نیز از سال ۹۳شروع به فعالیت کرده که هم اکنون دارای ۱۷ هزار عضو است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج یادآور شد: حدود ۸۲ درصد از این اعضا هم اکنون از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده و روند بیمه افراد نیز طبق نوبت دهی سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال به علت شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری هرگونه تجمع و انتخابات مجدد انجمن‌ها را ممنوع کرده است یادآور شد: به همین دلیل این انجمن نیز نتوانست در موعد مقرر انتخابات اعضای هیات مدیره را برگزار کند.

وی افزود:، اما مجموعه فعلی انجمن در هفت سال خدمت خود به اعضا در زمینه‌های مختلف از جمله بیمه تامین اجتماعی، پروانه مهارت فنی و حرفه ای، کلاس‌های آموزشی خدمت ارایه کرده است.

روحانی ارایه خدمات حل اختلافات بین کارگران و کارفرمایان ساختمانی را دیگر وظایف این انجمن اعلام کرد و گفت: از سابتدای تشکیل مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج ۱۳۹۳ تا کنون به ۶ هزار اختلاف این افراد رسیدگی کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی سنندج یادآور شد: قیمت گذاری حرفه‎‌های صنعت ساختمان، تشکیل شورای سازش با گروهی از استادکاران مجرب و کار آزموده، تشکیل کمیته‌های تخصصی از کارشناسان زبده به تعداد ۵۰ نفر در حرفه‌های مربوطه از دیگر خدمات ارایه شده در این انجمن است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار