یهرام فاضلی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به همراه روسای ستادی و مسئول روابط عمومی این اداره؛ با اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 08 March 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه، بهرام فاضلی در این دیدار از روند تعطیلی مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه گفت و اظهار داشت: اگر جوانان و علاقمندان به رشته‌های هنری بتوانند تحصیلات آکادمیک داشته باشند و مهارت های هنری را کسب کنند زمینه اشتغالزایی آنها همواره فراهم می شودو کمتر منتظر فرصت های شغلی در ادارت دولتی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، شعر، نویسندگی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی بزرگان شایسته و بنام و صاحب سبک دارد و شایسته نیست در مهد پرورش این هنرمندان بزرگ، رشته های هنری دانشگاهی نداشته باشیم.

وی با اشاره به ضروری بودن اهتمام به ایجاد رشته های هنری در دانشگاه‌های کرمانشاه، گفت: از استاندار کرمانشاه تقاضا نموده ایم به عنوان یکی از مباحث کلیدی حوزه فرهنگ و هنر پیگیر راه اندازی رشته های هنری در دانشگاه‌ رازی کرمانشاه باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون در استان کرمانشاه دو هنرستان با 250 هنرجو داریم که همه هنرجویان آنها برای ادامه تحصیل باید راهی دیگر استانها شوند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز ضمن تایید این نیاز مبرم استان گفت: با توجه به درخواست مکرر شما به عنوان متولی فرهنگ و هنر در استان، در حال پیگیرى موضوع هستیم و مشکل ما اساتید داراى مدرک دکترا است که بایستى سعى کنیم شرایط را کمى تسهیل کنیم که اساتید داراى مدرک فوق لیسانس هم بتوانند در دانشکده هنر تدریس کنند.

دکتر اعلمى راه اندازی دانشکده هنر در استان را از نیاز های مهم فرهنگی دانست و قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را به همراه همکاران فهیم خود برای تاسیس و راه اندازی این دانشکده در استان به کار گیرد.

گفتنی است؛ دانشگاه رازی به عنوان قطب علمی منطقه غرب کشور تاثیرات چشمگیر بسیاری بر فعالیت های فرهنگی استان داشته است.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر 12 هزار دانشگاه دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه در رشته های مختلف مشغول به تحصیل می باشند که 30 درصد این تعداد، در دوره های ارشد و دکترا در حال تحصیل و 500 نفر به عنوان هیئت علمی و قریب 2 هزار نفر به عنوان کارمند و مستخدم در این دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار