رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران گفت: امسال با همکاری مراجع قضایی ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از دست افراد سودجود خلع ید شد.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 08 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، وریا رحیمی اظهار داشت:این میزان اراضی ملی در قالب ۱۷۰ پرونده قضایی خلع ید و به دامان اراضی تحت مالکیت دولت بازگشته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز ۴۵۰ پرونده مفتوح دیگر در حال پیگیری از مراجع قضایی است یادآور شد: امسال از محل خلع ید ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی وصول شده است.

وی افزود: ماموران این اداره در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته در حال پایش اراضی هستند تا به صورت مستمر از اراضی ملی در اختیار این شهرستان حفاظت و صیانت شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران همچنین از کشف و ضبط ۳۷ هزار کیلوگرم تن انواع چوب به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال از قاچاقچیان در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال در این ارتباط ۱۳ فقره پرونده تشکیل شده که تمام پرونده‌ها مربوط به قاچاق چوب بوده است.

رحیمی افزود: حراست از درختان، جلوگیری از قطع آن‌ها و برخورد با افراد و یا سازمان‌های قطع کننده درختان مورد توجه ویژه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قرار دارد و قطع درختان جنگلی بر اساس قانون جرم محسوب می‌شود و اگر کسی بخواهد در مناطق شهری و بیرون از شهر درختی را قطع کند باید از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مجوز لازم را دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی را با استفاده از شماره ۱۵۰۴ به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی صورت گیرد و از تخریب این عرصه‌ها جلوگیری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار