معاون سیاسی امنیتی استانداری قم گفت: طرح شهید سلیمانی در کاهش ابتلای بیماری و هم‌چنین شناسایی موارد مشکوک تا قبل از رسیدن به بیمارستان و اشغال تخت‌های بیمارستانی و کاهش هزینه‌های درمانی نقش مهمی داشته است.
کد خبر: ۹۴۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور در چهل و چهارمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و در ارتباط بااطلاع رسانی که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید با توجه به این‌که در روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم مردم را به محدود کردن تجمعات در خریدهای شب عید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقناع‌سازی کرد در این زمینه باید مطبوعات و اصحاب رسانه جهاد خبری نمایند یا نگرش مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و بیماری کرونا تغییر کند.

وی عنوان کرد: در جهان از شروع بیماری تاکنون قربانیانی فراوانی را گرفته و در کشور ما هم بیش از یک هزار نفر جان خود را ازدست‌داده‌اند باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از راه تولید خبر و محتوای های خبری از سوی اصحاب رسانه ادامه داشته باشد و مردم را نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هدایت کنند هم‌چنین مردم در جریان مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی رسانه مردم را آگاه کنند که سفرهای نوروزی را مانند سال گذشته محدود کنند امسال هم روز طبیعت را برگزار نکنیم اگر فردی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا تخطی کند از مسیر و اهداف جامعه دور و برخلاف آن قدم برداشته است.

سلیمان پور افزود: در کنار محدودیت‌ها تلاش شود تا نگرش مردم نسبت به بیماری کرونا و این ویروس تغییر کند و باید این نکته را به مردم بفهمانیم هرچقدر نسبت به پروتکل‌ها پایبند بودند این محدودیت‌ها نیز برداشته می‌شود و شرایط عادی‌تر خواهد شد خود مردم در کاهش و یا افزایش محدودیت و شرایط وضعیت بیماری نقش مهمی دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم به اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی هم اشاره و بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در کاهش ابتلای بیماری و هم‌چنین شناسایی موارد مشکوک تا قبل از رسیدن به بیمارستان و اشغال تخت‌های بیمارستانی و کاهش هزینه‌های درمانی نقش مهمی داشته است.

  رسانه ها مردم را نسبت به اجرای طرح موفق شهید سلیمانی آگاه کنند  

سلیمان پور عنوان کرد: باید رسانه‌ها مردم را نسبت به اجرای این طرح موفق آگاه کنند این طرح به‌تنهایی توانسته 11 هزار نفر را مورد پایش خود قرار دهد افراد ناقل هیچ علامتی ندارند با این طرح این افراد در جامعه ره‌گیری و تا قبل از چرخش ویروس درمان و یا به در منزل مورد قرنطینه قرار می‌گیرند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قم اظهار داشت: شاید برخی فکر کنند چون شرایط استان آبی است پس باید محدودیت‌ها کاملاً برداشته شود اما شرایط آبی شرایط شکننده‌ای است اما آمار مرگ‌ومیر و بسترهای آن نسبت به مناطق زرد و نارنجی و قرمز کم‌تر است و برای حفظ این شرایط مطلوب چاره‌ای جز حضور نیافتن دز تجمعات غیرحضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم .

سلیمان پور افزود: با ورود ویروس جهش‌یافته معروف به انگلیسی که به دلیل جهش‌های مختلف نام‌های آمریکایی و آفریقایی هم دارد باید بیشتر مردم را آگاه ساخت تا بیشتر برای حفظ جان و سلامت خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند این ویروس ممکن است اندام‌ها را درگیر کند و مدت‌زمان درمان این بیماری می‌تواند طولانی و حتی در یک مدت بسیار کوتاهی منجر به مرگ شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از چند هنرمند خوشنویسی که دارای طرح درجه‌یک هنر کشوری هستند با اعطای هنر کارت از آن‌ها تقدیر و تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار