محمد باقر قالیباف:
رییس مجلس شورای اسلامی گفت : باید باورداشته باشیم که خدمت کردن به مردم فقط از طریق خود مردم امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۷۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 10 March 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد باقر قالیباف با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه ما مسئولان که به برکت انقلاب، شهدا و مردم که سختی‌ها را تحمل کرده‌اند باید تلاش کنیم تا گره کار مردم را باز کنیم.

وی افزود: باید باور کنیم که خدمت به مردم فقط از طریق خود مردم امکان‌پذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز باید باور کنیم که راه حل مشکلات مردم واگذاری کار‌ها به خود مردم است و نباید از این مهم غفلت کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب و تا به امروز پیروزی ما جایی است که مردم حضور داشته‌اند و هرکجا مشکلی وجود داشته است باعث آن مسئولان دولتی بوده‌دند که مردم را رها کرده‌اند.

قالیباف بیان کرد: یکی از سیاست‌های قطعی ما در مجلس این است که به مردم باور داشته باشیم.

وی گفت: باید به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم تا بسیاری از مشکلات موجود حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت را در مجلس یازدهم به نظارت داده‌ایم که بتوانیم بر مشکلات به کمک مردم فائق بیاییم.

وی اذعان کرد: متاسفانه امروز شاهد گران و بد هزینه‌کردن اعتبارات هستیم که در حال حاضر و در سالیان گذشته به وفور وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام اداری سنگین که زنجیری بر دست و پای مردم به‌ویژه در حوزه اقتصاد شده است باید برداشته شود.

وی افزود: ناکار آمدی‌ها و نظام غیرمتمرکزی که در بروکراسی ادارات وجود دارد باید تغییر یابد.

قالیباف خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی باور داریم که دنبال مچ‌گیری و چوب لای چرخ کردن نیستیم و دنبال این نیستیم که شجاعت را از یک مدیر بگیریم.

وی یادآور شد: ما به تمام معنا پشتیبان مدیران امین هستیم و می‌خواهیم که با تصمیمات شجاعانه کارآمد باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران اجرایی کشور ما را در مجلس همراه خود بدانند.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در حوزه مرز، جاده، تولید، اشتغال و ... در استان وجود دارد و غصه‌ای که در استان وجود دارد این است که درآمد سرانه استان نصف میزان کشوری است.

قالیباف تصریح کرد: مردم این خطه از کشور بسیار خون گرم و با محبت هستند و دلیلی برای کمی درآمد سرانه آن‌ها وجود ندارد.

وی ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برای ایجاد اشتغال و ثروت در کردستان وجود دارد؛ افزود: زنجیره تولید را در درست فرآوری کردن تولیدات کشاورزی در کشور وجود دارد، ولی سوال اینجاست که دیگر مباحث را نیز دنبال کرده‌ایم؟

قالیباف گفت: موضوع کشاورزی کردستان می‌تواند کردستان را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کشور تبدیل کند.

وی اذعان کرد: در سیاست‌ها تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را اولویت اصلی خودمان قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه روستا‌ها بسیار مهم است و باید به آن بیش از این‌ها توجه شود.



وی ادامه داد: برنامه بودجه ۱۴۰۰ را به گونه‌ای پیش برده‌ایم که به سمت بودجه‌ای هدایت محور و هدفمند حرکت کنیم و به گونه‌ای عمل کرده ایم که نظام متمرکز اداری را تا حدودی حذف کنیم.

قالیباف یادآور شد: وقتی تنش آبی و جاده و ارتباطلات وجود دارد روستا‌های ما نمی‌توانند توسعه داشته باشند.

وی ادامه داد: در کشور حدود ۲۲۰۰ نقطه داریم که باید رسیدگی فوری با آن‌ها انجام شود و در بودجه ۱۴۰۰ به آن‌ها توجه خاصی شده و برای کردستان یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم به بحث بی‌ثباتی قیمت‌ها و گرانی در کشور در سال آینده نظارت کافی و وافی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سفر‌های استانی در رابطه با استا‌ن.‌هایی که نظارت در آن‌ها فعال شده است صفحه و پرتال جدیدی را در مجلس باز می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد: زمان شروع و اتمام پروژه‌های ملی باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم در ریز کار اجرای پروژه‌ها قرار بگیرند.
 
محمد باقر قالیباف در خصوص کرونا نیز اظهار داشت : دستگاههای مختلفی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و دیگر دستگاه یاری رسان در این زمینه به معیشت و وضعیت مردم کمک کردن که از این عزیزان کمال تشکر را داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر بتوانیم در چند سال آینده درآمد مردم کردستان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار