مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین در یک‌هزار روستای استان به صورت رایگان مایه‌کوبی شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 14 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مجتبی ورمقانی اظهار داشت: طرح ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین استان در نواحی روستایی علیه بیماری تب برفکی از ۱۲ بهمن با مشارکت ۴۰ اکیپ عملیاتی از بخش دولتی و غیر دولتی با بکارگیری ۱۰۰ نفر دامپزشک آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۵۶ هزار و ۸۶۸ راس دام سنگین و یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۹۵۰راس دام سبک تحت پوشش این طرح بصورت رایگان قرار گرفت افزود: امسال اعتبار ویژه مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در این استان ۴۵ میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشت.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه کردستان تنها استانی بوده که این طرح در آن کاملا رایگان است اضافه کرد: این عملیات به صورت رایگان و با پوشش نقاط محروم و دور افتاده روستایی، کانون و شعاع کانون‌های سال‌های گذشته، نقاط پُرخطر و پر جمعیت دام با مراجعه به یک‌هزار و ۸۹۵ واحد دامی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در استان هزینه شد، یادآور شد: اجرای این طرح دارای اهمیت بالایی است چرا که در سال‌های اخیر بدلیل کمبود اعتبارات، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری در سراسر کشور از حالت رایگان خارج و بهادار شده است، اما در کردستان با پیگیری‌های مستمر و حمایت مسوولان استان و سازمان دامپزشکی کشور، اجرای این طرح بصورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

ورمقانی تاکید کرد: این طرح گام مهمی برای کمک به اقتصاد و معیشت روستاییان است و رضایت آن‌ها را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود واکسن رایگان، امسال در مرحله نخست تنها جمعیت دام سنگین استان علیه این بیماری ایمن شد، افزود: شهریور امسال در قالب مرحله اول مایه کوبی دام‌ها ۵۳ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری در کردستان واکسینه شد.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کردستان در اطلاعیه‌های مختلف از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه دام و فرآورده‌های خام دامی را در اسرع وقت به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار