فرماندار بانه با اشاره به تغییر وضعیت بانه از زرد به نارنجی اظهار داشت: در چند روز اخیر تست مثبت کرونا ۶۵ درصد افزایش یافته است و شهروندان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.
کد خبر: ۹۵۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ 22 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، اسماعیل رستم پور شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد کرونای شهرستان بانه در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: با شروع ایام تعطیلات نوروزی و دید و بازید‌ها موارد مثبت کرونا در بانه افزایش یافته که این وضعیت نگران کننده است و احتمال دارد وضعیت شهرستان با این روند قرمز شود.

وی اضافه کرد: همه تالارها، قهوه خانه ها، اماکن ورزشی و آموزشی تعطیل است و برگزاری نماز جمعه و جماعت نیز در مساجد ممنوع است که در صورت تخلف با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

فرماندار بانه با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا مسافرت با خودرو‌های شخصی ممنوع است، اما سفر با وسایل نقلیه عمومی مانعی ندارد، افزود: باتوجه به ضرورت، مجتمع‌های تجاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند و بعد از پایان تعطیلات ادارات نیز با یک سوم نیرو دایر خواهد بود.

رستم پور یادآور شد: باید با همکاری نیروی انتظامی بحث خانه مسافر‌ها کنترل شود و اسکان در خانه‌های مسافر و برپایی چادر در پارک‌ها و اماکن عمومی غیرقانونی است و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ گلوگاه در خروجی بانه به سقز و سردشت کنترل می‌شود و اجازه ورود مسافر به شهر داده نمی‌شود، اضافه کرد: تلاش می‌شود با اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا کمترین آسیب به شهروندان وارد شود.

فرماندار بانه اظهار داشت: مسافران و افراد غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از این شهرستان خارج شوند، در غیر اینصورت با افراد خاطی برخورد و اعمال قانون خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت بانه نیز گفت: مرکز بهداشت و فوریت‌های پزشکی بیمارستان‌های رازی و صلاح الدین ایوبی این شهر به صورت شبانه روزی برای انجام تست کرونا فعال است.

محمد علی مسلمی افزود: تمامی اماکن عمومی تا بهبود شرایط تعطیل می‌شود و اکیپ‌های نظارت برای این اماکن نظارت می‌کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار