رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مریوان گفت: سایت‌ها و شبکه‌های مجازی فروش حیوانات تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با شدت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ 23 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، ابراهیم همت بلند اظهار داشت: در روز‌های اخیر شاهد فروش بچه سنجاب در فضای مجازی توسط متخلفان و سودجویان بودیم که با رصد دقیق فضای مجازی عاملان این کار شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه از این متخلفان سه بطانه بچه سنجاب کشف و ضبط شد افزود: بعد از تشکیل پرونده قضایی متخلفان به مراجع قضایی معرفی و بچه سنجاب‌های کشف شده در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست مریوان تاکید کرد: با تمامی کانال ها، پیج‌ها و سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ نگهداری حیوانات وحشی یا فروش آن‌ها کرده و یا کسانی که اقدام به فروش یا تبلیغات ادوات شکار و صید کنند برابر قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۳۱ قانون شکار و صید، خرید، فروش و نگهداری همه جانوران وحشی بدون اخذ مجوز قانونی ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود و این اداره در اجرای وظایف ذاتی خود با متخلفین برابر مقررات برخوردی قاطع می‌کند.

همت بلند گفت: از همه همشهریان و دوستداران حیات وحش درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را سریعا با اداره حفاظت از محیط زیست در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان با متخلفین برخورد شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار