مسئول اداره نوسازی شهرداری مریوان گفت: پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند توسط شهروندان مریوانی نسبت به سال گذشته در این شهر بیش از ۲ برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 29 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سیامک مهر نیا اظهار داشت: عوارض وصولی شهرداری مریوان در سال ۱۳۹۸ به میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بود که در سال ۱۳۹۹ این مبلغ به ۶ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که بیانگر افزایش ۲۵۰ درصدی وصول عوارض نوسازی در شهر مریوان است.

وی افزود: افزایش فعالیت شهرداری با رویکرد حل مشکلات محلات سطح شهر و اعتماد سازی و همچنین فرهنگ سازی چندین ساله موجب شده است تا شهروندان بیشتری نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پسماند اقدام کنند.

رئیس اداره نوسازی شهرداری مریوان یادآور شد: اداره نوسازی و بهسازی شهرداری مریوان با رویکرد هزینه کرد این درآمد‌ها برای رفع مشکلات محلات سطح شهر خصوصا محلات حاشیه نشین سعی در شفاف سازی پرداخت‌های شهروندان را دارد.

وی گفت: در این راستا شهرداری مریوان با انعقاد قرار داد‌های عمرانی با پیمانکاران شروع به عملیات پله گذاری مازاد بر پروژه‌های تعریف شده ستاد بازآفرینی محلات هدف کرده که این امر گامی مهم در زمینه توسعه کالبدی و زیرساخت‌های شهری است.

مهرنیا تاکید کرد: پیش شرط تحقق شهر‌های ایده آل مشروط به وجود جامعه اخلاقی و وجود ساکنینی فرهیخته و با فرهنگ است لذا از شهروندان با فرهنگ مریوانی انتظار می‌رود با پرداخت به موقع فیش‌های عوارض نوسازی و خدمات پسماند، شهرداری را در تحقق برنامه‌های عمرانی خود یاری دهند.

وی با بیان اینکه مطابق ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷ شهروندان موظف به پرداخت عوارض هستند گفت: پرداخت به موقع عوارض سالانه از سوی شهروندان می‌تواند شهرداری را در اجرای بهتر طرح‌های عمرانی و خدماتی یاری دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار