معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: ۳.۱ میلیون دلار کالا طی سال گذشته از طریق کارت بازرگانی مرزنشنیان استان وارد کشور شده است.
کد خبر: ۹۵۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 03 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، خالد جعفری با اشاره به اینکه فعالیت در بازارچه‌های غیررسمی اواخر سال گذشته بار دیگر از سرگرفته شد، اظهار داشت: از طریق بازارچه رسمی سیرانبند و بازارچه‌های غیررسمی خانم شیخان در مریوان و مله خورد سروآباد طی سال گذشته سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار کالا وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ کارت مرزنشینی در استان صادر شده است، اضافه کرد: با استفاده از این کارت‌ها حدود ۱۰۰ قلم کالا که ورود آن‌ها از طریق کارت بازرگانی تجار ممنوع بوده، وارد کشور شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: تعدادی از کارت‌های بازرگانی مرزنشینی غیرفعال شده و می‌طلبد مرزنشینان ساکن در شهرستان‌های مرزی استان به منظور بهره‌مندی از معافیت سود بازرگانی و تعرفه گمرکی اقدام به فعالسازی آن کنند.

جعفری افزود: هر فرد دارای کارت بازرگانی مرزنشینی می‌تواند هفت میلیون ریال و هر خانوار ۲۸ میلیون ریال از معافیت بازرگانی واردات ۱۰۰ قلم کالای اعلام شده بهره‌مند شود.

وی با اعلام اینکه سود حاصل از فروش و صادرات سوخت به حساب همه دارندگان کارت مرزنشینی وارد می‌شود، گفت: تاکنون این سود به حساب ۲۶ هزار خانوار واریز شده است و در آینده‌ای نزدیک به حساب سه هزار و ۵۰۰ خانوار باقی مانده هم واریز خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار