محمد ابراهیم زارعی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: کار ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان آغاز شد و یک هزار و ۳۰۷ روستای شرایط برگزاری این انتخابات را دارد.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 05 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، محمد ابراهیم زارعی اظهار داشت : در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا، سه روستایی که به شهر تبدیل شده‌اند از جمع روستاهای واجد شرایط شورا، کاسته شده و تعداد روستاهای واجد شرایط دارا بودن شورا در استان، به یک هزار و ۳۰۷ روستا کاهش یافته است.

وی افزود: در این دوره از انتخابات با توجه تقسیمات جدید سیاسی کشور حسین‌آباد سنندج، هزارکانیان دیواندره و سنته سقز سه روستایی هستند که به شهر ارتقا یافته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: امروز همزمان با سراسر کشور فرایند نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان شروع شده و با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور انتظار می‌رود داوطلبان ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام غیرحضوری را به سایر روش‌ها ترجیح دهند.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در سال جاری چهار شیوه شامل سه روش غیرحضوری و یک روش حضوری را برای ثبت نام مدنظر قرار داده که انتظار می‌رود داوطلبان روش‌های غیرحضوری را به روش‌های حضوری ترجیح داده تا به نوبه خود مانع از گسترش شیوع ویروس کرونا باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: روش‌های غیر حضوری شامل استفاده از نرم افزارهای موبایلی و دسکتاپی بارگذاری شده در سایت وزارت کشور و ثبت نام حضوری نیز در دفاتر پیشخوان دولت است که در هر سه روش داوطلبان پس از دریافت کد رهگیری برای نهایی شدن روند نام‌نویسی خود باید به فرمانداری مراجعه کنند.

زارعی با بیان اینکه ۴۰۰ دفتر پیشخوان آماده ثبت نام از داوطلبان هستند، تاکید کرد: ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر آن، اصل و تصویر کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم آن برای مردان، یک قطعه عکس، گواهی مدرک تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز برای نام‌نویسی است.

وی اظهار داشت: ارایه اصل و تصویر گواهی پذیرش استفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدارک ایثار گری، جهت برخورداری از امنتیاز یک مقطع بالاتر نیز برای افراد واجد شرایط الزامی است.

زارعی گفت: طبق تبصره قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشته باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار