رییس بنیاد شهید :
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سختی‌هایی که خانواده‌های شهدا وایثارگران در دوران‌های مختلف متحمل شدند،گفت: خدمت به این بزرگواران توفیقی عظیم و الهی است.
کد خبر: ۹۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 06 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، سعید اوحدی روز سه‌شنبه در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و امضای تفاهم‌نامه تامین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران کردستان اظهار داشت: خدمت به خانواده شهدا توفیق عظیمی است که خداوند به ما عنایت فرموده و باید به این مهم افتخار کرده و قدردان آن باشیم.

وی افزود: همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران و جانبازان و بزرگ منشی خانواده‌های آنان مسوول هستیم و باید هرچه در توان داریم بکار بگیریم تا بتوانیم تا حدودی دین خود را به آنان اعلام کنیم هر چند سختی‌هایی که این عزیزان کشیده‌اند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمنان از همان دوران انقلاب چشم طمع به استان‌های مرزی داشتند که آنان را سد راه پیشرفت کشور کنند، اما همین استان‌های مرزی و مردمان این دیار با پایبندی به آرمان‌های نظام و رهبری و دفاع از این آب و خاک الگویی برای تمام کشور شدند.

وی با بیان اینکه وجود پنج و هزار و ۵۰۰ شهید در استان کردستان افتخار بزرگ برای کشور است، اظهار داشت: ایران اسلامی امروز به برکت این فداکاری‌های در اوج عزت، اقتدار در حوزه‌های مختلف قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: تا پیش از همه‌گیری کرونا کنگره‌ای فاخر باعنوان کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۶هزار نفری گولان سنندج برگزار شد.

محمدابراهیم زارعی افزود: علاوه بر این کنگره در ۱۰ شهرستان استان کنگره‌ها و یادواره‌های در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا برگزار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان خواستار حضور بیشتر سازمان اقتصادی کوثر در استان کردستان شد و گفت: کردستان قرار است به عنوان قطب تولید پروتئین کشور گام‌های خوبی بر دارد و در این راستا به هر طریقی بنیاد وارد کار شود از نظر تامین زمین و ... آماده همکاری هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه گفت: استان کردستان پنج هزار و ۵۰۴ هزار شهید، ۹ هزار و ۴۲۸ جانباز و ۸۳۵ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

رضا نجفی مسکن و اشتغال را از مهم‌ترین مطالبات جامعه ایثارگری استان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۴۱۰فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد استان نیاز به جذب و استخدام دارند.

وی در ادامه به برنامه‌های بنیاد شهید استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: بدلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بصورت حضوری همانند سال‌های گذشته یادواره‌های شهدا برگزار کنیم، اما در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از زنان آزاده و جانباز و شهید تحت عنوان لشکر فرشتگان تاریخ ساز گفت: این کنگره ملی مجازی بود و استان کردستان نیز در آن مشارکت داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار