رییس ستاد انتخابات کردستان گفت: تعداد دواطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان به حد نصاب رسیده است و در تمامی روستاهای واجد شرایط، داوطلبان نامنویسی کرده‌‎اند.
کد خبر: ۹۵۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 13 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد ابراهیم زارعی اظهار داشت: در یک هزار و ۳۰۷ روستای استان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا برگزار می‌شود، که تعداد داوطلبان و ثبت‌نامی‌های شورا‌های روستا به حد نصاب رسیده و امیدواریم پس از تایید صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی و هیات نظارت شاهد انتخاباتی پرشور در سطح روستا‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: با پایان مهلت ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستا‌های استان، هفت هزار و ۲۰۱ نفر بصورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: از این تعداد هفت هزار و ۸۴نفر مرد و ۱۱۷ نفر زن هستند و ۶ هزار و ۷۵۸ نفر از داوطلبان با مراجعه حضوری به ۳۱ بخشداری استان مراحل ثبت نام خود را انجام دادند و ۴۴۳ داوطلب هم از شیوه‌های غیرحضوری استفاده کردند.

وی ضافه کرد: از یک هزار و ۳۰۷ روستای واجد شرایط دارا بودن شورای اسلامی در استان، ۲۵ روستا شورای اسلامی با پنج نفر عضو و بقیه با سه نفر عضو فعالیت خواهند داشت.

زارعی استفاده از ظرفیت موجود در روستا‌ها برای برگزاری روند انتخابات را حایز اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به اوج گیری شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات، باید تا جایی که ممکن است از افراد و ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها استفاده کرد.

وی افزود: استفاده از معتمدین و افراد صلاحیت دار در روند اجرای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا، سبب کاهش هزینه‌ها و حفظ سلامت بیشتر مردم در شرایط بیماری کرونا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، انتخابات را نمود کامل و عینی مردم سالاری در کشور عنوان کرد و گفت: انتخابات سرنوشت سازترین ساز و کار در نشان دادن حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است و از همه مردم درخواست دارم از انتخابات غفلت نکنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار