معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سال گذشته ۴۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان با ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه، لایروبی و ساماندهی شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 13 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، عرفان مومن پور اظهار داشت: پارسال بیشترین لایروبی‌های صورت گرفته در رودخانه‌های شهرستان‌های دیواندره، سنندج، کامیاران، مریوان، سروآباد و سقز انجام شد.

وی با بیان اینکه در تمام رودخانه‌هایی که لایروبی لازم بوده، این کار انجام شده است، اضافه کرد: لایروبی‌های انجام گرفته از محل اعتبارات عمرانی شرکت آب منطقه‌ای انجام شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر لزوم مستمر بودن اجرای ساماندهی رودخانه‌های استان در طول سال با کمک اعتبارات استانی تاکید کرد و گفت: لایروبی رودخانه‌ها، راه را برای عبور آب در حجم زیاد هم فراهم کرده و مانع وقوع سیل و خسارت به اراضی اطراف می‌شود.

مومن‌پور افزود: در برخی مواقع با وجود لایروبی کردن رودخانه‌ها، حجم آبی که در بستر رودخانه‌ها جریان دارد بیشتر بوده و به بیرون سرایت می‌کند، بنابراین احداث حوضچه‌های ذخیره‌ای در بالادست از تمهیدات اساسی است که باید در این خصوص اندیشیده شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار