رییس کل دادگستری کردستان؛
رییس کل دادگستری کردستان گفت: تغییر نگاه به زندان و زندانی و کاهش جمعیت زندانیان از محوری‌ترین اهداف سند تحول قضایی به شمار می‌رود که یکی از راه‌های اجرای آن جشن گلریزان است.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 17 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، حجت‌الاسلام حسین حسینی روز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول قضایی نگاهی اصلاح‌محور به زندانی دارد و اصل را بر این گذاشته که زندان فقط مختص کسانی است که حضور آن‌ها در جامعه به مصلحت نبوده و مخل امنیت و آسایش است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف سند تحول قضایی به همکاری قضات و آحاد مردم نیاز داریم تا این شاخص از سند تحول در مورد زندان محقق شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بخشی از زندانیان استان محکومین مالی و جرایم غیرعمد هستند، یادآور شد: یکی از ابزار تحقق هدف سند تحول قضایی، جشن گلریزان و اقداماتی است که ستاد دیه انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: پیرو تحولاتی که در آزادسازی زندانیان در این چند ماه صورت گرفته، امیدواریم در جشن گلریزان امسال شاهد آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان در مقایسه با سال گذشته باشیم.

رییس کل دادگستری کردستان افزود: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی گسترده و شیوع کرونا که اخبار نگران‌کننده‌ای در جامعه به همراه داشت، در راستای اجرایی شدن سند تحول قضایی و اهداف ستاد دیه، اخبار خوبی از آزادی زندانیان مالی و غیرعمد داشتیم.

وی گفت: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان مالی و غیرعمد آزاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط کمک‌های ستاد دیه و ۲۶ نفر مستقیما توسط کمک‌های مردمی بود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کل محکومیت مالی این تعداد، ۳۶۷ میلیارد ریال بود اضافه کرد: امسال هم ۱۸۳ نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای آزادی آن‌ها به ۹۳۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی به کمک به همنوع به ویژه رد ماه مبارک رمضان، تاکیده شده، اظهار داشت: در این روز‌ها که شاهد مشکلات اقتصادی مختلفی هستیم و کرونا شیوع گسترده داشته، مردم خیر استان از این فرصت استفاده کرده و به یاری ستاد دیه بیایند و با کمک‌های خود در حد وسع به آزادی زندانیان مالی و غیرعمد کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: آزادی زندانیان مالی چندین حسن دارد که از جمله طلبکار به طلب خود می‌رسد، بدهکار از زندان آزاد می‌شود و نتیجه کمک خیرین متوجه خانواده زندانیان می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود نیمی از فرزندان زندانیان دچار بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و قسمت عمده پرونده‌های طلاق مربوط به خانواده‌هایی است که سرپرست آن در زندان است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دادگستری کردستان هم امسال برای نخستین بار در جشن گلریزان شرکت می‌کند و با کمک‌های خود سهمی در آزادی زندانیان مالی خواهد داشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار