مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۲۲۰ واحد صنعتی استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 19 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، احمد فعله گری اظهار داشت: در سه سال گذشته به ۶۹۸ واحد صنعتی کردستان گازرسانی شد که اغلب واحد‌های مرغداری، گلخانه و پرورش ماهی بودند و مصرف انرژی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد باید عملیات گازرسانی به یک هزار و ۳۹۰ واحد صنعتی استان انجام شود، افزود: این تعداد واحد صنعتی در مجموع ۴۸ میلیون مترمکعب سوخت مایع مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به بهره‌مندی ۲ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی در استان، یادآور شد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، هر واحد صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشد، باید به صورت رایگان به شبکه سراسری گاز متصل شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان، به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۰۲ روستا در کردستان از گاز بهره‌مند شده است، اظهار داشت: در مجموع یک هزار و ۵۶۲ روستای استان قابلیت گازرسانی دارد.

فعله‌گری گفت: پارسال در مجموع ۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال برای گازرسانی به روستا‌ها و واحد‌های صنعتی استان هزینه شد و بیش از ۲۱ هزار و ۶۹۵ کیلومتر شبکه گاز در استان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این کار به شناسایی ۸۹۴ مورد نشتی شبکه گاز زیرزمینی منجر و به علت اهمیت آن از لحاظ ایمنی، بلافاصله مشکل توسط واحد بهره‌برداری رفع شد.

وی اضافه کرد: طول شبکه گازرسانی اجرا شده در استان ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: سالانه حدود ۲ بار شبکه گازرسانی استان برای شناسایی موارد معیوب مورد نشت‌یابی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: نشت گاز به علل گوناگون در شبکه روی می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به خوردگی، سایش داخلی، عوامل خارجی، نقص در ساختار لوله، جوش، اتصالات، شیر‌ها و سایر متعلقات، نقص در نصب شیرها، اتصالات، برخورد دستگاه‌های حفاری با لوله‌های مدفون گاز طبیعی است.

فعله‌گری یادآور شد: عملیات نشت یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدر رفت گاز طبیعی، ارتقای سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و با بهره‌گیری از نرم‌افزار دقیق نشت یابی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی گفت: شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه‌ای داشته و حساسیت در عملیات نشت‌یابی با هدف افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکان استان انجام می‌شود.

فعله گری تعداد نشتی‌های درجه ۲ را ۷۷ هزار و ۳۲۹ مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته با وجود سردی هوا و افزایش مصرف گاز، در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی یا افت فشار گاز روی نداد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار