رییس دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر ۶۲۹ دانشجوی خارجی از هفت ملیت دنیا در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 19 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، رحمت صادقی اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی دانشگاه ارتقای وجهه بین‌المللی آن است که تلاش شده تا با افزایش دانشجوی خارجی دانشگاه، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌های خارجی، برگزاری سمینار و کنفرانس مشترک با دانشگاه‌های خارجی و تبادل دانشجو، کارمند و استاد با دانشگاه‌های معتبر خارجی در قالب گرنت‌های اروپایی این وجهه گسترش پیدا کند.

وی افزود: فعالیت‌های پژوهشی مشترک با محققین خارجی، طرح پسا دکتری مشترک با اساتید خارجی، اعزام دانشجویان و اساتید به فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های تحصیلی یا پودمانی مشترک با دانشگاه‌های خارجی و دعوت از اساتید معتبر بین‌المللی برای ارایه درس از دیگر برنامه‌هایی است که دانشگاه کردستان با انجام آن سعی می‌کند تا نقش خود را در مقوله بسیار مهم بین‌المللی سازی ایفا کند.

رییس دانشگاه کردستان به اجرای برنامه «کافه علم» با ابتکار حوزه روابط بین‌الملل دانشگاه اشاره کرد و افزود: در قالب این برنامه هر هفته یک وبینار بین‌المللی توسط یک چهره علمی بین‌المللی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است.

صادقی با اشاره به برنامه تبادل استاد، دانشجو و کارمند با کشور‌های دیگر گفت: سال گذشته ۳۵ دانشجو و هفت استاد و کارمند با دانشگاه‌های معتبر دنیا در قالب ۱۳ گرنت بین‌المللی انجام شد.

وی به انعقاد ۱۰ تفاهم نامه بین‌المللی هم اشاره کرد و گفت: ۲۵ نشست نشست با دانشگاه‌های خارجی و ۴۵ وبینار بین‌المللی در قالب کافه علمی برگزار شد.

صادقی اضافه کرد: بدلیل عملکرد بسیار مناسب کرسی مجازی، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان به دانشگاه کردستان اعطا شده و مدارس تابستانه و زمستانه با دانشگاه دوستی ملل روسیه برگزار شد.

صادقی با بیان اینکه این دانشگاه نقطه ضعف‌های خاصی هم دارد گفت: کم بودن تعداد اعضای هیات علمی و نامناسب بودن نسبت استاد به دانشجو، تعداد کم رشته‌های مقطع دکتری، وضعیت نامناسب وب سایت انگیسی و فارسی دانشگاه و کمبود در تجهیزات و زیر ساخت‌های آزمایشگاهی از جمله این ضعف‌ها است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار