رییس شورای هیات‌های مذهبی کردستان گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با گسترش و شیوع هرچه بیشتر ویروس کروناو با توجه به تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی، برنامه‌های هیات‌های مذهبی برای ماه رمضان در فضای مجازی و یا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 19 April 2021
به گزارش تابناک کردستاننورعلی خزایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: هیات‌های مذهبی کردستان هر ساله در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف می‌کند و امسال برنامه‌هایی برای برگزاری در این ماه مبارک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تهیه و توزیع فایل صوتی ۳۰ جزء کامل قرآن کریم در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم، ختم قرآن خانگی توسط هیات‌های مذهبی و پخش صدای مناجات در تمام مساجد، هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

رییس شورای هیات‌های مذهبی کردستان ادامه حمایت‌های مومنانه و کمک‌های خیرین برای کمک به افراد آسیب‌پذیر از کرونا را از دیگر فعالیت‌های هیات‌های مذهبی استان اعلام کرد و گفت: همچنین تهیه و توزیع غذای گرم به صورت بیرون بر توسط هیات‌های مذهبی در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود.

وی سخنرانی و مداحی ویژه شب شهادت حضرت علی (ع) در۳۰ هیات مذهبی استان بدون حضور مخاطب و پخش در فضای مجازی، راه‌اندازی پویش کتابخوانی در هیات‌های مذهبی محوری در استان، استفاده از ظرفیت مداحان و شاعران آئینی در برنامه‌های مناسبتی به‌ویژه روز جهانی قدس در فضای مجازی، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

خزایی همچنین به آمادگی هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم لیالی قدر در ۳۰ نقطه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور حداقل شرکت‌کنندگان اشاره کرد و گفت: در صورت کاهش شیوع ویروس کرونا این مراسم با حداقل حضور مردمی برگزار می‌شود.
برچسب ها: کردستان ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار