رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین میزان مرگ و میر از ۱۷ فروردین به بعد اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 20 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر فرزین رضاعی اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا شانزدهم این ماه، تعداد فوتی‎های کرونا در استان ۱۹ نفر بود و چهار روز را هم بدون فوتی داشتیم که این آمار از ۱۷ این ماه شدت گرفت و پنج بیمار مبتلا به کرونا جان خود را در یک روز از دست دادند.

وی افزود: مجموع کل جانباختگان کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا اول فروردین ۱۴۰۰ یک هزار و ۹۷ بیمار بود که این تعداد تا ظهر امروز به یک هزار و ۱۷۵ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد بیماران جدید شناسایی شده در استان در اول فروردین ۶۵ نفر بود که این تعداد در ۳۰ فروردین به ۵۲۷ نفر در یک شبانه روز رسیده است.

دکتر رضاعی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۳۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

وی درباره روند بستری بیماران در مراکز درمانی هم گفت: تعداد بستری‌های استان در اول فروردین ۱۴۳ بیمار بود که این تعداد در حال حاضر به ۶۳۳ نفر افزایش یافته است و ۸۰ بیمار هم در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مطلوب بودن رعایت محدودیت‌های ویژه کرونا در استان اضافه کرد: وضعیت شهر سنندج همچنان شکننده است و در بیشتر شهرستان‌های استان، شاهد پر شدن ظرفیت بستری بیمارستان‌های دوم هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار