مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با اشاره به برداشت ۶ هزار و ۴۰۰ پلاک در سال گذشته، گفت: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه این شهر تا پایان پارسال، اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در قالب ۱۳ حوزه برداشت شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 24 April 2021
قدرت‌الله سیف‌پناهی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت ۶ هزار و ۴۰۰ پلاک در سال ۱۳۹۹، اضافه کرد: در این محدوده زمانی تعداد پرونده‌های بازبینی شده پنج هزار و ۷۲۰، پرونده‌های لاشه‌یابی پنج هزار و ۷۰۰ و پرونده‌های پانچ شده نیز پنج هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: استقرار و بهنگام‌سازی پایگاه داده املاک یک موجودیت زیرساختی و ماندگار برای درآمدزایی شهرداری‌ها است و ایجاد بانک اطلاعاتی مکانی، ابزاری کلیدی در امر پایش توسعه شهر‌ها محسوب می‌شود.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج با بیان اینکه نیاز به اطلاعات دقیق و به روز قطعات ملکی و سایر اجزا در یک محدوده شهری، انجام ممیزی املاک را ضروری‌تر می‌کند، گفت: سال گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا و به منظور تداوم اجرای طرح ممیزی املاک، برداشت اطلاعات پلاک‌ها از طریق پهباد نقشه‌برداری انجام شد.

سیف‌پناهی یادآور شد: از ابتدای طرح ممیزی املاک در حوزه شهرداری منطقه سه تا پایان سال گذشته اطلاعات مربوط به ۱۴ هزار و ۵۰۰ پلاک در قالب ۱۳ حوزه برداشت شده است.

وی ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض کسب و پیشه، سیستم اطلاعات جامع از تمام املاک و معابر در سطح شهر، ثبت و نگهداری سوابق املاک بصورت سیستمی و آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمام املاک را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ممیزی املاک اعلام کرد.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج افزود: گزارش‌گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک ومعابر باکاربری‌ها، شناسنامه دارکردن شهر براساس کد نوسازی و اطلاعات ممیزی، ایجاد بسترمناسب جهت هوشمندسازی و ایجاد عدالت فضایی در توسعه شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار