مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در برنامه تجلی شیدایی بیش از 100 فعال فرهنگی هنری که در سال گذشته در جشنواره‌های ملی خوش درخشیده بودند معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 24 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: در روزهای سی ام و سی ویکم فروردین ماه میزبان هنرمندان استان قم در برنامه ای با عنوان تجلی شیدایی بودیم که این برنامه در تالار مرکزی شهر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های برگزاری برنامه تجلی شیدایی  از اسفند ماه سال گذشته انجام شد، تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا برخی زمزمه‌ها حاکی از تعطیلی تمام برنامه‌های فرهنگی هنری بود اما در همین ایام بزرگوارانی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در جشنواره‌های ملی و جشنواره‌هایی که زیر مجموعه تقویم کشوری حساب می‌شوند خوش درخشیدند و در همین راستا تصمیم گرفته شد که معرفی و تجلیلی از آنها که در جشنواره‌ها در سال 99 رتبه کسب کرده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رشته‌ها و موضوعاتی که در سال 99 حائز رتبه‌های جشنواره ای شده بودند، موضوعات مرتبط با هفته انقلاب بود که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه تئاتر قم در جشنواره مقاومت اشاره کرد.

وی افزود: به تمام انجمن‌ها اعلام شد که افتخار آفرینان هر مجموعه ای به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، معرفی شوند که در رشته‌های مختلف قرآنی، خوشنویسی، موسیقی و سرود، تئاتر، عکاسی، فیلم کوتاه، فیلم مستند، شعر و داستان نویسی، رسانه، مد لباس و هنرهای تجسمی رتبه کسب کرده بودند و در مجموع 64 نفر در سال گذشته حائز رتبه‌های ملی یا در سطح تقویم جشنواره‌های ملی کشور رتبه کسب کردند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

حسینی کاشانی اضافه کرد: در قالب برنامه تجلی شیدایی که همزمان با هفته هنر انقلاب و با همکاری بسیج هنرمندان برگزار شد در کنار معرفی و تجلیل، برنامه‌های مختلفی به صورت تصویری ضبط شود و با هماهنگی صدا و سیمای استان قم پخش شود.

وی اضافه کرد: تجلی شیدایی یک قسمت دیگر هم داشت که پیشکسوتان و بزرگان که در زمینه‌های مختلف و جلسات کارشناسی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد حضور داشتند، مانند شورای سیاست گذاری تئاتر، شورای آموزشگاه‌ها، شورای فیلم دعوت شده بودند که از 36 نفر از فرهیختگان و اساتید در این زمینه تقدیر بعمل آمد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه بیش از 100 نفر از هنرمندان و پیشکسوتان در قالب برنامه تجلی شیدایی مورد تجلیل قرار گرفتند، گفت: هدف از اجرای این برنامه بهره بردن بیشتر از پیشکسوتان برای همراهی در برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی و تقدیر از جوانان با انگیزه برای تشویق در راستای حضور در جشنواره‌های ملی است .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار