مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون از ۹ هزار و ۴۳۶ نفر از گروه‌های پرخطر و دارای علایم بیماری در استان تست تشخیص کرونا در قالب گام چهارم غربالگری طرح شهید سلیمانی انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 27 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر حسن محمودی اظهار داشت: در مدت یاد شده نتیجه تست ۲ هزار و ۸۴۲ نفر مثبت اعلام شد و ۱۹۷ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی قرار گرفتند.

وی افزود: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط تیم‌های فعال در این طرح با کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، رفع موانع قرنطینه، کمک‌های معیشتی و فراهم آوری خدمات تکمیل درمان از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمانی یادشده تا کنون تیم‌های مذکور به ۱۲ هزار و ۷۵۸ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارایه داده‌اند، افزود: به ۲ هزار و ۷۴۰ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

محمودی از اعزام ۱۴ نفر مبتلا به کرونا توسط تیم‌های مذکور به بیمارستان جهت مراقبت و درمان در مدت زمان یاد شده خبر داد و گفت: سه هزار و ۷۱۰ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

وی طرح مذکور در قالب یک هزار و ۳۰۴ تیم رهگیری، مراقبت در منزل، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند، گفت: پیشگیری از کرونا مهمترین هدف اجرای این طرح است و بیشترین اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از بیماری توسط تیم‌های مذکور در سطح استان صورت می‌گیرد.

محمودی با اشاره به تشدید فعالیت تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی در اردیبهشت ماه با توجه به موج چهارم کرونا اضافه کرد: با توجه به افزایش مبتلایان و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا از شهروندان کردستانی تقاضا داریم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی را همواره مد نظر داشته باشند چراکه سهل‌انگاری در این زمینه عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تیم‌های چهار گانه رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی به صورت فعال در اجرای برنامه غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی با تمام توان با حضور در سطح شهر و محلات استان اقدام به بیماریابی، انجام تست و ردیابی موارد در تماس با بیماران مبتلا به کرونا اقدام می‌نمایند.

محمودی تاکید کرد: در صورت داشتن علایم سرماخوردگی، تب و لرز، گلودرد و سردرد به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه و تا دریافت جواب آزمایش از تماس با سایر افراد خوداری کرده و همچنان به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خوداری از حضور در تجمعات از راهکار‌های اساسی پیگیری و انتقال بیماری به سایر افراد عمل کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار