مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان خبر داد:
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کردستان در دیدار با نمایندگان تشکلات کارفرمایی استان گفت: کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف که نیروی انسانی کارگاه خود را در طول یکساله گذشته حفظ کرده اند، از بخشودگی جرایم مربوط به بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 03 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی کردستان، سید صلاح قریشی در دیدار با نمایندگان تشکلات کارفرمایی استان اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی با عنایت به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اولین اقدام خود را با عنوان طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی وخدماتی و اصناف آغاز کرد.
قریشی با تاکید بر شرط خوش حسابی کارفرمایان تصریح کرد: کارفرمایان مذکور که حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ اقدام نموده اند و فهرست حق بیمه جاری کارکنان شاغل را در طول دوره تقسیط ارسال و پرداخت می‌نمایند، می‌توانند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون و حداکثر تا پایان تیرماه ۱۴۰۰، درخواست تعیین تکلیف بدهی‌هایی که لغایت اسفند ماه ۱۳۹۹ به مرحله قطعیت رسیده اند را در سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir ثبت و از طرح بخشودگی جرائم برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد گفت: در مواردی که کارفرمایان کارگاه‌های مذکور تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بر مبنای فهرست بهمن ماه ۱۳۹۸ نسبت به تعدیل بیمه شدگان کارگاه اقدام نموده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آن‌ها و رعایت حفظ اشتغال حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط و بر مبنای فهرست بهمن ماه ۱۳۹۸، از بخشودگی جرائم به شرح فوق برخوردار می‌شوند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کردستان اظهار داشت: نحوه احتساب بخشودگی جرایم جهت کارگاه‌های مشمول وفق ماده (۲) قانون دریافت جرایم نقدی از کارفرمایان مصوب ۹‏‏‏‏/۵‏‏‏‏/۷۳ و اصلاحیه مورخ ۲۵‏‏‏‏/۱‏‏‏‏/۸۷ مجلس شورای اسلامی مصوب ۸‏‏‏‏/۴‏‏‏‏/۸۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح ذیل انجام می‌شود:
اگر کارفرمای محترم از تاریخ توافق با سازمان، اصل حق بیمه و بیمه بیکاری را ظرف ۱۲ ماه پرداخت نماید از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می‌گردد.
اگر کارفرمای محترم از تاریخ توافق با سازمان، اصل حق بیمه و بیکاری را ظرف ۱۸ ماه پرداخت نماید از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می‌گردد.
اگر کارفرمای محترم از تاریخ توافق با سازمان، اصل حق بیمه و بیکاری را ظرف ۲۴ ماه پرداخت نماید از ۷۵ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می‌گردد.
اگر کارفرمای محترم از تاریخ توافق با سازمان، اصل حق بیمه و بیکاری را ظرف ۳۰ ماه پرداخت نماید از ۶۰ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می‌گردد.
اگر کارفرمای محترم از تاریخ توافق با سازمان، اصل حق بیمه و بیکاری را ظرف ۳۶ ماه پرداخت نماید از ۵۰ درصد بخشودگی جرایم بهره مند می‌گردد.
قریشی در پایان بیان داشت: چنانچه کارفرما هریک از اقساط بدهی‌های تقسیط شده موضوع این بخشنامه را درسر‌رسید مقرر پرداخت ننماید و یا در مدت یکسال پس از تقسیط یا در طول دوران تقسیط (در مواردی که تقسیط بیشتر از یک سال است) نسبت به کاهش سطح اشتغال مقرر در بند‌های فوق اقدام نماید، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم متعلقه، نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال با رعایت تبصره (۲) اصلاحی ماده یک قانون مذکور محاسبه و به همراه جرایم قبلی به نسبت مانده بدهی مطالبه و مجدداً قابل تقسیط نخواهند بود، شایان ذکر است کارگاه‌های ورشکسته، درحال‌تصفیه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه می‌باشد، مشمول این بخشنامه نخواهند بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار