حجت‌الاسلام والمسلمین پور ذهبی:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: عزت و پیشرفت جامعه اسلامی در گرو توجه به همدلی و وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بوده که کردستان در همه این زمینه‌ها در کشور سرآمد است.
کد خبر: ۹۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 03 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه یک‌شنبه در همایش مجازی «رمضان، همدلی، وحدت و تقریب مذاهب اسلامی» به میزبانی دانشگاه پیام نور کردستان برگزار شد اظهار داشت: عمل به قرآن و حدیث موجب وحدت در جامعه است که باید با تکیه بر اشتراکات و اصول دین مبین اسلام همدلی و اتحاد را در جامعه اسلامی تقویت و از طرح مسایل تفرقه آمیز و نفرت پراکنی خودداری کرد.

وی به مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا و تحریم‌ها و تبعات منفی آن در جامعه اشاره کرد و افزود: باید با تلاش مستمر و فعالیت در جهت حل مشکلات، پیام امید را به افکار عمومی منتقل کرد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی باید بر اساس موازین اسلامی و منافع ملی در جهت تقویت انسجام جامعه و کاهش تنش‌ها تلاش کنند و برای تقویت امید در جامعه فروگذار نکنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی ایجاد آرامش در جامعه را بسترساز پیشرفت و وحدت برشمرد و افزود: اسلام دین آرامش بوده و یاد خدا آرامبخش دلهاست و محبت و برادری رکن اصلی آرامش بوده و لازم است همه ما در جهت تقویت این مولفه‌ها تلاش کنیم.

وی تندروی و افراط گرایی را ناشی از عدم شناخت واقعی دین اسلام و نبود برادری و محبت دانست و تاکید کرد: ایجاد تفرقه، نفرت پراکنی، تندروی و تکفیر سبب ساز خشونت و تفرقه در جامعه اسلامی است و برای گذر از این تهدیدات نیازمند بیداری مسلمانان، تکیه بر اشتراکات و هم افزایی ظرفیت‌ها برای ترویج وحدت و برادری هستیم.

دانشگاهیان پیشتاز وحدت باشند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم تکیه بر اصول دین اسلام و قرآن را بسترساز وحدت، برادری و انسجام میان مسلمانان دانست و افزود:نخبگان و دانشگاهیان باید پیشتاز و نماد وحدت و همدلی در جامعه اسلامی باشند.

ماموستا فایق رستمی، شخصیت نبی اکرم مکرم اسلام (ص) را الگوی مناسبی برای مسلمانان و دانشگاهیان معرفی کرد و گفت: بر این اساس باید در مراودات بین افراد مهربانی، همدلی، احترام، برادری و بردباری رعایت شود تا همبستگی و همدلی در جامعه افزایش یابد.

امام جمعه سنندج با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و تنش بین مسلمانان افزود: رمضان فرصت مناسبی است تا از این توطئه‌ها گذر کرده و به وحدت و یکپارچگی جهان اسلام کمک کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجوی دانشگاه پیام نور کشور هم در این همایش اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انسان سازی، رسیدن به حقیقت، کسب فضیلت و معنویت و تقویت مولفه‌های وحدت ساز در جامعه اسلامی است.

امین ناجی، حضرت علی (ع) را معلم بزرگ دینی و بیداری و الگوی وحدت مسلمانان دانست و تاکید کرد: اندیشه ورزی و تلاش برای درک حقیقت با تکیه بر اشتراکات می‌تواند در تقویت وحدت جهان اسلام موثر باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به رویکرد و سیاست‌های دانشگاه بین المللی پیام نور برای تقریب مذاهب اسلامی و برداشتن قدم‌های موثر در این حوزه گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی، تاسیس ساختار‌ها و نهاد‌های دانشجویی از جمله کانون‌های تبلیغ دینی و اندیشه ورزی از جمله این برنامه هاست.

ناجی افزود: برگزاری همایش‌های بین المللی تقدیر از خادمان تقریب برگزاری و تاسیس برنامه‌ها و کرسی‌های اندیشه ورزی و مطالعاتی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی از جمله برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه پیام نور است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار