معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در روستاهای هدف صنایع دستی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 04 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، فرهاد حامدی اظهار داشت: براساس تفام نامه منعقد شده وزارت میراث فرهنگی با بنیاد برکت، به طرح‌های حوزه صنایع دستی در روستا‌های هدف صنایع دستی که دارای توجیه اقتصادی و بومی باشند، تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

وی از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی فعال در زمینه طرح‌های بومی به منظور بهره مندی از تسیهلات کم بهره در روستا‌های استان دعوت کرد و افزود: هشت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به استان کردستان اختصاص داده شده که ویژه ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی در روستا‌ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کردستان، علاوه بر احیاء و توسعه صنایع دستی بومی استان، معرفی آن‌ها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اضافه کرد: کلاش بافی، کٌردی دوزی، منبت و معرق کاری، ارغوان بافی، پستک و شال بافی و گلیم بافی از طرح‌های دارای اولویت در پرداخت تسهیلات کم بهره است.

وی با تشکر از همکاری و ارتباط تنگا تنگ بنیاد برکت با حوزه صنایع دستی استان، ابراز امیدواری کرد با همکاری این بیناد بتوان علاوه بر این طرح‌ها در زمینه ایجاد بازارچه، زنجیره‌های تولید طرح‌های بومی در روستا‌های هدف صنایع دستی اقدام کرد.

حامدی با اشاره به لزوم برنامه ریزی براساس تاریخ پیشینه صنایع دستی در استان، افزود: نقش‌ها و طرح‌های خلاق در حوزه‌های مختلف صنایع دستی ویژه استان باید در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها دوباره زنده و فعال شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار