رییس مرکز بهداشت سقز گفت: سالمند ۱۲۰ ساله ای در مرکز جامع خدمات سلامت روستایی "خورخوره" این شهرستان به عنوان کهنسال‌ترین مرد استان واکسن کرونا دریافت کرد.
کد خبر: ۹۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 05 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، دکتر پروین خسرو پور اظهار داشت: این مرد کهنسال کردستان علی عبدی نام دارد و متولد سال ۱۲۸۰ سقز است که وضعیت جسمانی وی قبل از واکسن کرونا مساعد بود و هم اکنون نیز هیچ شواهدی مبنی بر نگرانی از واکسن مشاهده نشده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در شهرستان سقز چهار هزار سالمند بالای ۸۰ سال واکسن کرونا دریافت کردند و این واکسیناسیون تا پایان جمعیت مورد هدف ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سالمندان از مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت، خودداری کنند، افزود: کارشناسان مراکز خدمات سلامت و پایگاه‌های بهداشتی، از طریق تماس تلفنی، جمعیت هدف را فراخوانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: از هشتم اردیبهشت ماه امسال تمامی مراکز خدمات جامع روستایی و ۶ مرکز و پایگاه واکسیناسیون در سطح شهر فعال شده و درحال انجام واکسیناسیون برای گروه هدف ۸۰ سال به بالا هستند.

خسروپور اضافه کرد: برای جلوگیری از هرگونه تجمع گروه‌های هدف توسط مراقبین سلامت از طریق تلفن به مراکز مربوطه دعوت شده و برایشان واکسن تزریق خواهد شد.

وی به روند کاهشی ویروس کرونا در هفته اخیر شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: هر چند مبتلا به کرونا روند کاهشی دارد، ولی هنوز وضعیت شهرستان قرمز و مطلوب نیست.

رییس مرکز بهداشت سقز از شهروندان سقزی خواست تا کماکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از هرگونه تجمع و دورهمی خانوادگی، مراسمات عروسی و عزا خودداری کنند تا آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کاهش و به حداقل برسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار