رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۸۶ هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم و جو استان علیه آفت سن مادر و پوره آن سمپاشی شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 23 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، محمد فرید سپری اظهار داشت: ۱۷۵ هزار و ۶۹۷ هکتار از اراضی گندم و جو استان علیه آفت سن سمپاشی شد که بیشترین سطح مربوط به شهرستان بیجار با ۵۸ هزار و ۶۷۷ هکتار است.

وی با اعلام اینکه در سطح ۱۰ هزار و ۵۵۷ هکتار هم علیه پوره آفت سن در مزارع استان مبارزه شده است، افزود: بیشترین سطح مبارزه با پوره سن مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۶ هزار هکتار، سقز ۲ هزار و ۱۹۰ هکتار و دیواندره یک هزار و ۴۱۰ هکتار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: برای کنترل ملخ بومی که بیشتر شهرستان‌های بانه، سروآباد، سنندج، کامیاران و مریوان با آن درگیر بودند ۶ هزار و ۵۶۷ هکتار محلولپاشی شده است.

سپری اظهار داشت: به شیوه‌های متعدد به اطلاع کشاورزان رساندیم که آفت پوره سن گندم خسارت زیادی از جمله کاهش عملکرد و کیفیت را به محصولات زراعی گندم و جو وارد می‌کند بنابراین باید به طور جدی و اصولی اقدام به مبارزه با این آفت شود.

وی متوسط هزینه سمپاشی در استان برای کنترل آفت سن را حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: با احتساب ۵۰ هزار ریال به ازای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و ارزش ریالی بقایای آن مبارزه با آفات و حفظ محصول کاملا اقتصادی است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، سم پاشی ، آفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار