مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: با توجه به استقرار سامانه نسخه الکترونیک در تمام مراکز درمانی استان، چاپ دفترچه‎‌های کاغذی بیمه سلامت روستایی از اول خرداد متوقف شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 23 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، انور اسماعیلی اظهار داشت: با توجه به استقرار سامانه نسخه الکترونیک در تمام مراکز درمانی استان و در راستای اجرای بند"ج" و "ز" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و پیرو ابلاغیه شماره ۴۵۵۲۰۰‏/۹۹ مورخ ۱۱ اسفند سال ۱۳۹۹ سازمان بیمه سلامت ایران برنامه" کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی" در دستور کار ادارات بیمه سلامت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه براساس برنامه زمان‌بندی تعیین شده چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت صندوق همگانی (بیمه رایگان) ازابتدای اردیبهشت متوقف شد، گفت: دفترچه بیمه سلامت صندوق روستاییان نیز از امروز اول خرداد متوقف شده و سایر صندوق‏‌ها (کارمندی، سایر اقشار و ایرانیان) از ابتدای تیر متوقف خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: بیمه‌شدگان بدون دفترچه از همه موسسات می‌توانند خدمات بیمه‌ای دریافت کنند و با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶*استحقاق‌سنجی توسط موسسات و بیمه‌شده سنجیده می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه برای اطمینان خاطر و آگاهی بیمه‏‌شده از وضعیت بیمه‏‌ای خود، برگ مشخصات حاوی اطلاعات هویتی بیمه‌‏شده در اختیار وی قرار می‏‌گیرد، گفت: در این زمینه اطلاع‏‌رسانی و هماهنگی لازم با دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، موسسات بیمه‏‌گذار و مراکز درمانی انجام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار