مسوول اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قروه گفت: گوندره قلعه در کمیته تخصصی گردشگری این شهرستان به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری تبدیل شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 23 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد مرادی روز بکشنبه در جلسه کمیته گردشگری شهرستان قروه که در فضای باز و در منطقه گوندره قلعه برگزار شد، اظهار داشت: گوندره قلعه دارای پیشینه تاریخی و مشرف به قلعه و شهر قروه است که از اطراف به روستا‌های بسیار زیبای هدف گردشگری سنگین‌آباد، ویهج، آصف‌آباد، پیرسلیمان، امین‌آباد و حیاط گوره متصل بوده و در حال حاضر مقصد گردشگران داخلی و دوستداران طبیعت است.

وی با بیان اینکه پوشش گیاهان دارویی و آب و هوای مطبوع و وجود چشمه‌های دائمی در گوندره قلعه، این منطقه را از سایر مناطق شهرستان متمایز کرده است، افزود: منطقه گوندره قلعه ۳۳ هکتار زمین را شامل می‌شود و دروازه ورودی ارتفاعات بدر و پریشان است که در صورت تبدیل شدن به منطقه‌نمونه گردشگری علاوه بر شکوفایی این منطقه موجبات ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را نیز فراهم خواهد کرد.

مسوول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قروه با اشاره به لزوم طی مراحل قانونی برای تبدیل گوندره قلعه به منطقه نمونه گردشگری استان، اضافه کرد: ارسال مصوبه کمیته‌فنی گردشگری شهرستان به مرکز استان برای طرح در کارگروه گردشگری و سپس ارسال به وزارتخانه برای تصویب در هیات‌وزیران از مهمترین مراحل تصویب این منطقه بعنوان منطقه نمونه گردشگری است.

مرادی با اشاره به توانمندی‌های موجود در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری در قروه، گفت: وجود مناطق نمونه گردشگری علاوه بر رونق صنعت گردشگری شهرستان موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به این شهرستان خواهد شد.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، قروه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار