رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان در چهار روز گذشته، ۸۴۰ کیلوگرم مواد غذایی کنسروی و فله‌ای تاریخ گذشته و فاقد مجوز در این شهرستان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 23 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی در بازدید‌های مستمر از واحد‌های صنفی عرضه کننده در سنندج کشف و ضبط و پس از طی مراحل قانونی معدوم سازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در چهار روز گذشته ۱۷۱ مرکز عرضه غذای آماده مورد بازدید قرار گرفت و به واحد‌های متخلف توصیه و هشدار‌های بهداشتی اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج افزود: در چهار روز گذشته ۹ اکیپ گشت مشترک ستادی از پنج اداره و ۵۵ واحد صنفی و همچنین در سطح بازدید‌های کارشناسان محیطی از ۴۹۳ واحد صنفی در سطح شهرستان سنندج بازدید شد.

یوسفی یادآور شد: ۲۹ واحد صنفی مختلف که به هر علت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کرده‌اند، اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند تا در مهلت مقرر نسبت به رفع نقایص موجود اقدام کنند.

وی به نمونه برداری هشت مورد نان خبازی‌های سطح شهر سنندج در چهار چوب سلامت نان از نظر تعیین میزان نمک مجاز در نان و همچنین عدم استفاده از جوش شیرین اشاره کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج گریزی به موضوع نظارت بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج زد و افزود: نمونه برداری ۲۲۳ مورد کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستا‌های تابعه از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این مرکز طی سه روز گذشته بوده است.

یوسفی به نزدیکی به امتحانات نهایی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات صورت گرفته در زمینه برگزاری آزمون‌های نهایی مدارس در مقاطع تحصیلی پایانی مدارس راهنمایی و دبیرستان، کارشناسان بهداشت محیط به صورت حضوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس کنترل می‌کنند.

وی در زمینه نظارت بر اقدامات غسل و تدفین فوتی‌های کرونایی هم اظهار داشت: تمام اقدامات یاد شده در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در آرامستان بهشت محمدی انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت سنندج به فعالیت مستمر مراکز نمونه‌گیری کرونا اشاره و اظهار داشت: در چهار روز اخیر ۴۱۵ تست از شهروندان به مراکز ۱۶ ساعته انجام گرفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار