مهندس بهمن مرادنیا:
استاندار کردستان گفت: با توجه به بهره‌برداری از راه سنندج به مریوان در آینده نزدیک و افزایش تردد مرزی باشماق در پی آن، اقلیم کردستان عراق توجه بیشتری به مبادلات تجاری از این مرز رسمی داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ 24 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، مهندس بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست بررسی هماهنگی برای اجرای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده اقتصادی، آموزشی و تجاری بین استان‌های کردستان و سلیمانیه عراق که در سال ۱۳۹۸ به امضا طرفین رسید، اظهار داشت: انتظار داریم استاندار سلیمانیه و مسوولان عراقی برای بحث حمل یکسره کالا از ایران به عراق و بالعکس راهکاری بیندیشند، چراکه با این کار اتلاف زمان و کالا رفع خواهد شد.

وی خواستار تلاش دستگاه‌ها و مدیران استان برای تسهیلگری در انجام مبادلات مرزی در مرز باشماق شد و افزود: همکاری و ارتباطات بین کردستان و استان سلیمانیه باید فراتر از تفاهم نامه باشد و مبادلات تجاری و اقتصادی بیشتر از گذشته شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه تفاهم نامه‌های انجام شده در سال ۱۳۹۸ بین طرف ایراتی و عراقی با وجود کرونا خوب پیش رفته، اما کافی نیست، اضافه کرد: راه آهن همدان- سنندج و اتصال آن به مرز باشماق و استان سلیمانیه فرصت خوبی برای اقلیم کردستان عراق است و باید از طرف عراق این موضوع جدی‌تر پیگیری شود.

مرادنیا خواستار استفاده اقلیم کردستان عراق و استان سلیمانیه از خدمات گاز، برق و فنی و مهندسی استان کردستان شد و گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه، فرصت سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی برای طرف عراقی نیز فراهم شده است، بنابراین انتظار داریم اقلیم در این زمینه با جدیت ورود کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای منطقه آزار تجاری مریوان و بانه فراهم است، افزود: درخواست می‌کنیم نشست‌های بین مدیران و دستگاه‌های این استان با سلیمانیه عراق در فاصله زمانی کمتر برگزار و مشکلات زودتر رفع شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار