رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای طرح سالن تالار مرکزی سنندج با ۱۴ هزار مترمربع زیربنا دارای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی است.
کد خبر: ۹۶۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 24 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، بهرام نصراللهی زاده اظهار داشت: این طرح از سال ۱۳۸۲ آغاز شده و تا سال ۱۳۹۶ با پیشرفت ۲۰درصدی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت.

وی به سرعت گرفتن اجرای این طرح در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: این طرح با تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار سرعت قابل توجهی یافته است و امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به تلاش جدی دولت برای توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان، اضافه کرد: در ۲ سال گذشته پلاتوی تئاتر در کامیاران، بیجار و دیواندره به بهره‌برداری رسیده و پلاتوی سقز و مریوان هم تا پایان سال تحویل علاقمندان به این هنر می‌شود.

نصراللهی‌زاده، راه‌اندازی سینمای سقز از محل اعتبارات دولتی را نیز گام بزرگی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در دومین شهر بزرگ استان عنوان کرد و گفت: این طرح شامل سه سالن است که سالن اصلی آن ۴۶۰ نفره و دارای ۲ سالن ۴۶ نفره است.

وی به حمایت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از محل اعتبارات استانی به جشنواره‌های مختلف فرهنگی وهنری هم اشاره و اظهار داشت: تامین اعتبار برگزاری جشنواره‌های تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر وتار بیجارو کنگره مشاهیر کرد از جمله بخش‌هایی است که از اعتبارات برخوردار شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، احداث هنرستان هنر‌های زیبای دخترانه سنندج را گامی بزرگ برای پرورش استعداد‌های فرهنگی و هنری از سن نوجوانی دانست و گفت: این کار‌ها تنها بخشی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در استان طی چند سال اخیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی ابراز امیدواری کرد هنرمندان استان کردستان با برقراری پل ارتباطی میان هنر و اقتصاد بتوانند از ظرفیت هنر برای توسعه اشتغال و افزایش درآمد مردم استان بهره ببرند و تاکید کرد: امروز مریوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران شده است و اقتصاد مبتنی بر هنر در مریوان می‌تواند به رشد اقتصاد عمومی کمک شایانی داشته باشد.

نصراللهی‌زاده ابا تاکید بر اینکه از نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان اهمیت فعالیت‌های هنری و فرهنگی کمتر از اهمیت فعالیت‌های عمرانی نیست، افزود: جاده، بزرگراه و فرودگاه برای انسانِ توسعه یافته ساخته می‌شود و تکیه بر توسعه فیزیکی زیربنا‌های عمرانی بدون پرورش انسان، کاری عبث است و این فرهنگ و آموزش است که مسوولیت پرورش انسان را به عهده دارد چراکه کار‌های هنری شخصیت ساز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار