رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان از ورود امواج بارشی به استان خبر داد و گفت: امروز و فردا استان در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار گرفته که سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی اوقات شدید و احتمال بارش تگرگ خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸ 25 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، نشمیل احمدیانی اظهار داشت: بیشترین میزان و شدت فعالیت سامانه بارشی برای امروز تا اوایل وقت فردا و به ویژه برای نواحی شمالی، مرکزی و شرقی استان (سقز، بیجار، سنندج، دیواندره، مریوان، بیجار و قروه) پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به ماهیت رگباری و نقطه‌ای بودن بارش‌های بهاره امکان وقوع آبگرفتگی معابر و رواناب موقت و همچنین خطرات ناشی از رخداد صاعقه در سطح استان وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا آخر هفته شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان شود.

وی میانگین دمای استان در شبانه روز گذشته را ۲۸ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: نسبت به اوایل هفته جاری (۳۳ درجه سانتی گراد)، پنج درجه سانتی‌گراد میانگین دمای هوای استان کاهش داشته و شاهد هوای خنک‌تری در سطح منطقه هستیم.

احمدیانی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته "سلین اورامان" با دمای ۳۵ درجه و "سراب شهرک" با دمای چهار درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه استان بودند، اضافه کرد: در این مدت، دمای هوای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین ساعت ۱۱ درجه و در گرمترین حالت ۳۱ درجه سانتی گراد بود.
منبع: ايرنا
برچسب ها: کردستان ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار