استاندار سلیمانیه عراق گفت: زمینه ترغیب سرمایه‌گذاران عراقی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی بانه فراهم کرده و آنان را مورد حمایت قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۹۶۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 25 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، هه‌وال ابوبکر روز سه‌شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایە‌گذاری منطقە ویژە اقتصادی بانە که با حضور سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار داشت: شهر‌های استان کردستان برای ما همانند شهر‌های اقلیم کردستان هستند و تلاش می‌شود سرمایه گذاران را به سرمایه‌گذاری در شهر‌های استان کردستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بانه ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم امنیت تمام در همه بخش‌ها از جمله گمرک و راه فراهم شود تا مراودات تجاری هرچه بیشتر ادامه داشته باشد، افزود: اگر می‌خواهیم آرامش و امنیت در منطقه حفظ شود باید شرایط برای سرمایه‌گذاری و مراودات اقتصادی و تجاری بیشتر فراهم شود.

استاندار سلیمانیه با بیان اینکه مشکلات موجود نتوانست روند سرمایه‌گذاری در کردستان را مختل کند، اضافه کرد: خاک پاک استان کردستان نیازمند این است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که امروز در بانه انجام می‌شود ادامه دهنده کار‌هایی است که در مرز باشماق و پرویز خان انجام شده است، یادآور شد: با تمام مشکلات موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا سعی شده که مراودات مرزی با ایران حفظ شود.

ابوبکر راه‌اندازی راه‌آهن همدان - سنندج را امیدی برای اتصال آن به سلیمانیه در راستای تسریع انتقال کالا اعلام کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان درخواست می‌شود، در تمام استان‌های غرب کشور و بخصوص کردستان سرمایه گذاری کنند، چرا که این کار به اشتغال‌زایی در شهر‌های بانه و مریوان و اقلیم کردستان عراق نیز کمک خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار