مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تلفات استخر پرورش ماهی سنندج به دلیل نداشتن مجوز بهره‌برداری مشمول دریافت غرامت نمی‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳ 26 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، حمید حسین پور اظهار داشت:: طی یکی، ۲ روز اخیر در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر تلف شدن ماهی یکی از استخر‌های پرورش ماهی سنندج به دلیل قطعی برق منتشر شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده این واحد در حال حاضر فاقد هرگونه مجوز بهره‌برداری و کارت شناسایی به عنوان پرورش دهنده ماهی از طرف سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی استان است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: این فرد در استخری ۱۵۰ مترمربعی اقدام به تولید ۶ تن ماهی با وزن ۱۸۰ کیلوگرم و سه تن ماهی حدود یک کیلوگرمی کرده است.

حسین‌پور با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان بیش از ظرفیت آب موجود اقدام به رهاسازی ماهی در این استخر شده است، گفت: به دلیل قطعی برق در چند روز اخیر یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم ماهی در این استخر تلف و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه و غرامت شامل این واحد و هر واحدی که فاقد مجوز باشد تعلق نمی‌گیرد، یادآور شد: به همه مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان اطلاع رسانی شده که امسال با توجه به خشکسالی رهاسازی را بر مبنای میزان مجوز آب خود انجام دهند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون از مجتمع‌ها و مزارع پرورش ماهی استان گزارشی مبنی بر تلفات ماهی ناشی از قطعی برق اعلام نشده است، افزود: علاوه براین اطلاع رسانی شده که با توجه به امکان قطعی برق، مراکز پرورش ماهی از سالم و فعال بودن ژنراتور‌های برق خود اطمینان حاصل تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار