نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وحدت، امید و آرامش در جامعه اهمیت بسیار بالایی دارد و و رحانیون باید با امیدآفرینی در جامعه، مانع از توطئه دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی شود.
کد خبر: ۹۶۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 26 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه کردستان با موضوع انتخابات، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اظهار داشت: روحانیت باید مسائل و مشکلاتی را که در جامعه رخ می‌دهد با ایجاد وحدت و همدلی حل کنند

وی با تاکید بر توجه روحانیون به مسائل و حوادث روز جامعه افزود: ائمه جمعه و جماعات سخنان پر بار و خالی از ماجراجویی را در جامعه بیان و در جذب جوانان و نخبگان به اماکن مذهبی و دینی کوشا باشند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه امام جماعت قداستی دارد که نباید با هیچ چیزی آن را عوض کرد و یا از دست داد، تاکید کرد: بیان مسائل روز در مناسبت‌های مختلف در حد کوتاه بسیار ارزشمند است که نباید در این زمینه گزینشی عمل کرد.

وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به مباحث روز و جهان اسلام تاکید کرد: م دعوت از نخبگان و افراد صاحب‌نظر و همفکری و همراهی با مردم از نکات بسیار مهمی است که جامه باید مد نظر قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: در طول حضور خود در استان به منزل بیش از ۱۵۰ روحانی و ماموستای استان رفته‌ام که همه ساده‌زیست هستند و طرح مسائل اقتصادی به معنای زیاده خواهی نیست بلکه بسیاری از روحانیون شیعه و سنی در عین قناعت و با کمترین امکانات زندگی می‌کنند.

مشارکت در انتخابات خنثی سازی نقشه‌های دشمن علیه کشور

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: دشمن می‌خواهد نا امنی را در کشور رقم بزند، اما ما با حضور حداکثری در انتخابات نقشه دولت را خنثی خواهیم کرد.

ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: در مکتب قرآن یک دعوت برای مشارکت در انتخابات آمده است و مشارکت حداکثری مردم به معنی رای دادن به آزادی، حریت، رشد بصیرت، نظارت بر کشور و دولت و رای به عدالت است.

امام جمعه سنندج تاکید کرد: دشمن می‌خواهد نا امنی را در کشور رقم بزند، اما ما با حضور حداکثری در انتخابات نقشه دولت را خنثی خواهیم کرد.

وی افزود: اگر مردم صبورانه مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند به دلیل نظام اسلامی و پایبندی به ارزش‌های اسلامی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افرادی که به رای مردم انتخاب می‌شوند دین گرانی بر دوش آن‌ها گذاشته می‌شود، یادآور شد:کسانی که انتخاب می‌شوند باید در درک فقیرا و پاسداری از خون شهدا و عمران و آبادانی کشور و حل مشکلات موجود تلاش کند.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه منتخبین چه در شورای شهر و روستا و چه در ریاست جمهوری باید قدردان مردم باشند و وعده‌هایی که قولش را می‌دهند را به یاد داشته باشند، اضافه کرد: علمای دین بعد از پیامبران و اصحاب پیامبر کسانی بودند که مردم را با مسایل دینی، مادی، معنوی و دوری از منکرات دعوت کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علما به عنوان محور آشنایی مردم با دین خدا و دعوت مردم به سوی آرامش و امنیت نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: امید است در دولت جدید به معیشت روحانیون بیشتر توجه شود تا از لحاظ معیشت و رفاه شرایط مناسبی داشته باشند.

بصیرت افزایی و غفلت زدایی در راس امور باشد

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور هم گفت: امروز که دشمنان بیش از پیش بر ضد کشور فعالیت دارند ائمه جمعه و علمای دین هستند که باید بصیرت افزایی و غفلت زدایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان اظهار داشت: صحنه امروز جامعه ما بسیار مهم و حساس است و راز محبوبیت علمای دین در کمک به ترویج جبهه پیامبر است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان افزود: امروز که دشمنان بیش از پیش بر ضد کشور فعالیت دارند ائمه جمعه و علمای دین هستند که باید بصیرت افزایی و غفلت زدایی کنند.

وی با بیان اینکه مساله انتخابات در راستای تحکیم حکومت اسلامی است، اضافه کرد: دشمنان بخصوص آمریکا همواره هزینه‌های زیادی را برای عدم حضور مردم در انتخابات انجام داده اند، اما خوشبختانه تا به حال نتوانسته‌اند حریف عزم مردم شوند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تاکید کرد: عدم حضور در انتخابات هویت دینی و اسلامی و هویت ایرانی و ملی ما را به خطر می‌اندازد.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان با بیان این مطلب که امامان جمعه باید رویکرد انقلابی داشته باشند گفت: روحانیت باید امیدآفرینی و مشارکت را در جامعه نهادینه کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اذعان کرد: منتخب اصلح در انتخابات باید شرایط و خصوصیات خاصی داشته باشد تا بتواند گشایشی را در شرایط کنونی کشور ایجاد کند

مشارکت در انتخابات مایه یاس دشمنان است

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این همایش گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده انقلاب اسلامی و مایوس کننده دشمن در رسیدن به اهدافش است.

حجت الاسلام سعید عسکری با بیان اینکه رسالت ائمه جمعه راهبری فرهنگی است، تاکید کرد: آنچه در باره ویژگی و خصوصیت راهبری گفته شده این است که در همه عرصه‌هاخودش پیشرو بوده و راه و مسیر را به دیگران نشان می‌دهد.

وی گفت: هم در فضای مجازی و هم در رسانه‌های داخلی و خارجی دیده‌اید که دشمن برای هر دو بخش سرمایه‌گذاری کرده است و از کاه کوه می‌سازد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده انقلاب اسلامی و مایوس کننده دشمن در رسیدن به اهدافش است، تاکید کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد، اما نباید اجازه دهیم دشمن از این امر در راستای متشنج کردن جو حاکم بر کشور سوء استفاده کند.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه امید آفرینی در جامعه است که می‌توانند با آگاه سازی اقشار مختلف جامعه و قشر جوان این وظیفه را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

عسکری اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ما در برخی از عرصه‌ها نبود مدیر جهادی است، زیرا مدیر جهادی می‌تواند مشکلات را با درایتی که دارد حل کند.

وی یادآور شد: جوانان پیشران حرکت کشور هستند لذا باید کار را به جوانان واگذار کرد تا هم حضور حداکثری وجود داشته باشد و هم انتخاب اصلح صورت گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار