معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت مجدد مرکز درمان ناباروری در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج در راستای تامین سلامت مراجعه‌کنندگان برای اخذ خدمات تشخیصی و درمان ناباروری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳ 27 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دکتر صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به فعالیت مرکز تشخیص و درمان ناباروری در مرکز پزشکی بعثت
اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کردستان به لحاظ شرایط همه‌گیری کرونا، اهمیت سلامت مراجعان جهت درمان ناباروری بیش از هر اقدام دیگری در اولویت اقدامات دانشگاه قرار گرفت و هر گونه عمل و جراحی غیر اورژانسی در این زمینه لغو شد اما با برگشت به وضعیت مناسب از لحاظ کرونا در حال حاضر این مرکز مجدد شروع به کار کرده است.

 
وی خاطرنشان کرد : این مرکز با بهره گیری از پیشرفته ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و دستگاه‌های به روز دنیا آماده خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا مراحل پیشرفته به همه مراجعه کنندگان داخلی و خارجی است.


این مقام مسئول با بیان اینکه مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج تنها مرکز دولتی در استان است که در سال 92 راه‌اندازی شده و تاکنون ۵ هزار و ۲۲ پرونده مربوط به مراجعه زوجین نابارور جهت فرایند درمان ثبت شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته ۴۰۰ مورد منجر به بارداری مثبت شده است.


دکتر جدیدالاسلامی در ادامه با اشاره به افزایش میزان ناباروری در سال‌های اخیر و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر مناسب جهت درمان زوج‌های نابارور و نیاز آنها به خدمات درمانی باروری و فرزندآوری افزود: از زمان تاسیس این مرکز تاکنون یک هزار و ۱۴۵ مورد لقاح مصنوعی انجام شده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سال ۹۹ تاکنون ۴۰۰ پرونده مربوط به زوجین نابارور در این مرکز ارزیابی و وارد پروسه درمان شده است.

دکتر جدیدالاسلامی مرکز کنترل و درمان ناباروری در بیمارستان پزشکی بعثت سنندج
را از مراکز معتبر علمی در درمان ناباروری در غرب کشور عنوان کرد و افزود : زوج‌های نابارور از کشورهای همجوار قبل از شیوع کرونا جهت مداوا به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کردند که این امر یکی از پتانسیل‌های اصلی دانشگاه و استان در مبحث توسعه توریسم درمانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، اذعان کرد: 
در این مرکز متخصصین زنان و زایمان، ناباروری، جنین شناسی، ارولوژی و فلوشیپ ، متخصص اورولوژی، کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و بیهوشی،
اقدامات درمانی ناباروری و خدمات ایمن به زوجین نابارور ارائه می‌دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار