رئیس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۶ هزار و ۴۳ نفر معتاد تحت پوشش درمان سوء مصرف مواد مخدر(MMT)هستند و از سیستم بهداشتی درمانی دانشگاه متادون دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 27 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان فاروق وفایی با اشاره به اهمیت آموزش‌های عمومی در سطح جامعه برای پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر، اظهار داشت: بر اساس آخرین پیمایش ملی سلامت روان حدود ۲/۳ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال در کردستان مصرف کننده مواد مخدر هستند.


وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون پیشگیری سطح سه در قالب تیم سیار جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سنندج راه‌اندازی شده است که از این طریق سرنگ، پد الکلی و دیگر اقلام پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در اختیار فرد معتاد قرار می‌گیرد.

رئیس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۵۲/۶ درصد معتادان استان شاغل هستند، گفت: از این تعداد ۳۶/۵ درصد شغل دولتی، ۳۳/۷ درصد مشاغل خصوصی و ۱۸/۳ درصد خویش‌فرما هستند.

وفایی به وضعیت تحصیلی مصرف‌کنندگان موادمخدر استان گریزی زد و افزود: در مجموع ۶۴ درصد معتادین مدرک زیر دیپلم، ۱۵ درصد کاردانی و ۲۱ درصد مدرک لیسانس و بالاتر دارند.


رئیس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود ۶۳ درصد معتادان کردستانی متاهل و ۳۲ درصدآنان مجرد هستند.

وفایی با اشاره به اینکه موادمخدر جزو چهار بحران اصلی دنیاست، آگاهی بخشی را امری بسیار مهم در کاهش آمار معتادان نام برد.

وی با اذعان به انواع مواد مخدر و درصد مبتلایان تصریح کرد: در کردستان ۹/۸ درصد به هروئین، ۶/۴ درصد به حشیش، ۳/۱ درصد قرص ایکس، ۲۲/۶ درصد به الکل، ۵۵/۲ درصد به تریاک، ۲۶/۲ درصد به شیشه و مواد صنعتی اعتیاد دارند.

رئیس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: ۱۲ تخت بیمارستانی در بیمارستان قدس سنندج برای درمان بیماران معتاد فعال است.
وفایی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۴۳ نفر معتاد در استان از سیستم بهداشتی و درمانی روزانه متادون دریافت می‌کنند،
وتحت پوشش مراکز درمانی سوء مصرف مواد مخدر(MMT)هستند، افزود: شیوع اعتیاد در سنندج، قروه و کامیاران نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۷۸ مرکزدولتی متادون تراپی در استان فعال است ، اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ مرکز در سنندج، ۷ مرکز در زندان‌های استان و بقیه در دیگر شهرستان‌ها مستقر هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار