رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد:
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در دومین جلسه با شورای معاونین، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کردستان از رضایتمندی عمومی ۷۰ درصدی کردستانی‌ها از دستگاه قضایی استان خبرداد.
کد خبر: ۹۶۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱ 30 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاونین ایشان در حوزه‌های مختلف، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی کردستان، دومین جلسه مشترک مسئولین حوزه‌های قضایی استان کردستان در سال ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حسینی بر اهمیت بسیار زیاد میزان رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: نظارت مفید، مستمر و موثر مدیران قضایی بر قضات و کارکنان دادگستری‌های استان نقش تعیین کننده‌ای در میزان رضایتمندی عمومی دارد و همچنین روسا و دادستان‌های محاکم قضایی می‌توانند با نظارت و تعامل بر ضابطین قضایی به این امر کمک کنند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم برخورد صحیح و مناسب با ارباب رجوع، اظهار داشت: خوش اخلاقی و حسن رفتار با مردم باید از زمان تشکیل پرونده در دادسرا تا زمان اجرای حکم در شعب اجرای احکام ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی افزود: مورد مهم دیگر در میزان رضایتمندی عمومی بحث اطاله دادرسی است که باید در کمترین زمان ممکن و با دقت هرچه بیشتر تکلیف پرونده‌های جریانی در دادگستری‌ها روشن شود و قضات محترم با کمک گرفتن از کمیسیون‌های مشورتی گره کور پرونده‌ها را باز نموده و پرونده‌ها را مختومه نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود میانگین متوسط رسیدگی پرونده‌ها را در استان کردستان را بالاتر از میانگین کشوری ذکر کرد و افزود: چنانچه موجودی پرونده در شعب بالا باشد قاضی شعبه دچار مشکل می‌شود و نارضایتی مردمی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: به شعبی که موجودی بالای ۵۰۰ پرونده دارند فرصت ۶ ماهه و شعبی که موجودی ۵۰۰ پرونده‌ای دارند، فرصت ۴ ماهه می‌دهیم تا موجودی پرونده‌های خود را به زیر ۲۰۰ مورد برسانند و این مهم باید با یک اقدام جهادی انجام گیرد تا وضعیت دادگستری استان کردستان سرو سامان یابد.
وی همچنین از رضایتمندی ۳/۷۰ درصدی کردستانی‌ها از دستگاه قضایی خبر داد و افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دادگستری استان کردستان از لحاظ میانگین تعداد نوبت صادر شده توسط شعب در رتبه اول کشوری قرار گرفته است، ولی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همچنین به طرح پایش زندانیان استان اشاره کرد و این موضوع را نیز در میزان رضایتمندی عمومی موثر دانست و افزود: قضات در دادگستری‌های استان بصورت مداوم و مستمر از زندان‌های استان بازدید بعمل آورده و هرجا که لازم باشد باید با استفاده از اعطای مرخصی‌ها اخذ تامین مناسب و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در سروسامان دادن به وضعیت زندان‌های استان تلاش نمایند.
در ادامه این جلسه روسا و دادستان‌های استان در خصوص مسایل و مشکلات حوزه‌های قضایی تابعه استان بحث و تبادل نظر کردند و مصوبات جلسه قبلی پیگیری گردید و در خصوص کاهش موجودی شعب مصوباتی به تصویب رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار