معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۶۳۰ خانه بهداشت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ساکن در روستا‌های استان فعال است و صد درصد جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳ 30 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر ابراهیم قادری با اشاره به فعالیت ۱۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۷ مرکز شهری، ۷۱ مرکز روستایی و ۴۲ مرکز شهری مستقر هستند.

وی با بیان اینکه ۷۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی جهت خدمات رسانی به جمعیت ساکن در روستا‌های این استان فعال است افزود: در این مراکز علاوه بر استقرار پزشک و ماما، داروخانه و آزمایشگاه و بهداشت خانواده نیز ایجاد شده است هر چند در برخی از شهرستان‌های استان با کمبود پزشک مواجه هستیم.


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۰ خانه بهداشت در روستا‌های کردستان فعال است، اضافه کرد: این خانه‌های بهداشت صد درصد جمعیت روستایی را پوشش داده و هر کدام از آن‌ها به مردم چند روستای اطراف خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر قادری یادآور شد: مراکز شهری و روستایی مجهز به آزمایشگاه، داروخانه، پزشک عمومی و ماما هستند و عمده نیاز‌های بهداشتی و درمانی مردم در این مراکز رفع خواهد شد ضمن اینکه در صورت نیاز به خدمات تخصصی‌تر مراجعین به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.  

وی با بیان اینکه فعالیت مراکز بهداشتی روستایی در همه مراکز استان ۲۴ ساعته نیست، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بیجار، کامیاران، دیواندره و قروه خدمات در این مراکز به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود.

طبق اظهارات معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، براساس دستورالعمل کشوری زمان و میزان فعالیت این مراکز ۴۴ ساعت در هفته است.  


دکتر قادری با اشاره به اینکه سطح اول خدمات ما خانه بهداشت است و مردم با مراجعه به این مراکز تحت بررسی بهورز‌های مستقر قرارمی‌گیرند، اضافه کرد: اقدامات اولیه برای آنان انجام می‌شود البته هفته‌ای یک روز پزشک در خانه بهداشت روستاهامستقر است که در صورت نیاز مردم می‌توانند برای ویزیت مراجعه کنند.  


معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان اذعان کرد: اکنون به ازای هر ۱۲ هزار نفر یک مرکز بهداشتی و درمانی در استان فعالیت می‌کند که جوابگوی میزان نیاز استان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار