محمد رضا کماسی در گفتگو با تابناک:
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقر و کلیایی گفت:در راستای اجرای برنامه های پایتخت کتاب، طرح کتابخوانی "نسیم یار مهربان" با هدف اهدای کتاب به خانواده های زندانیان در شهرستان سنقر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 01 June 2021

محمد رضا کماسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: این طرح از مجموعه طرح های ترویج کتابخوانی در شهرستان سنقر است که توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان وبا همکاری اداره زندانها در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین دلایل کتاب خواندن، کسب دانش است زیرا کتاب ها یک منبع غنی از اطلاعات و خواندن کتاب با موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانش را افزایش می دهد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقر تصریح کرد: یکی از مزایای اصلی خواندن کتاب توانایی آن در ایجاد مهارت تفکر انتقادی است. 

وی اظهار کرد:طرح "نسیم یار مهربان" با شناسایی خانواده های زندانیان ، کتاب های موردنظر را بصورت برپایی نمایشگاه کتاب در داخل زندان و همچنین بمناسبت های ملی مذهبی در طول سال با اهدای کتاب به خانواده ها وفرزندان زندانیان آنها مورد حمایت فرهنگی قرار می دهد.

کماسی ابراز کزد:در آغاز اجرای این طرح همزمان با روز حمایت از خانواده های زندانیان تعدادی کتاب در حوزه های کودک و نوجوان و کتب دینی در اختیار این افراد قرار گرفت، که در ادامه انتظار می رود که با همکاری اداره زندانها و دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان به صورت هفتگی خانواده های زندانیان شهرستان در زمینه تامین نیازهای فرهنگی وکتابخوانی مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت:با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار